Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til forhandling af rabat på din nye bil.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 13. Dec 12
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa. 

Jeg er en ung fyr der læser inde på CBS KBH og ved siden af mit studie, hjælper private personer med at forhandle prisen hjem på deres nye bil.... 

Jeg har tidligt arbejder professionelt med at forhandle og savner det sku.. 

Jeg har fået en ret simpel ide(synes jeg selv) og har bare lige behov for at kaste den ud i forum, for at hører hvad folk siger. 

Det er ret simpelt - jeg får af vide, præcis hvilken bil kunden vil have og med hvilket ekstra udstyr.. Så ringer jeg rundt i hele landet og begynder at forhandle prisen ned med forskellige forhandler. Den rabat jeg så får forhandlet hjem, får jeg 10% af hvilket vil svare til 4000 kr. på en 40.000 besparelse hvilket der efterlader kunden med en samlet besparelse på 36.000 og har sparet en masse tid på ikke selv skulle forhandle prisen. 

Desuden har jeg også af og til fået forhandlet finansieringen ned så folk får et billigere lån, som jeg ikke påtænker mig at tage noget for. 

Indtil videre har jeg kun gjort det for venner og bekendte, men tænker der kunne ligge en forretningside og det er noget jeg passende kan gøre ved siden af studiet og noget som jeg ikke er afhængig af. 

Der er derved ingen risiko for dem der vælger at bruge mig, kun en god rabat

Jeg ved der er mange selv kan forhandle deres bil hjem, men der er også mange som stort set køber bilen til listepris. 

Hvad tænker i? tror i man kunne lave et par handler om måneden? eller er det helt skævt det her? 

Mvh Kasper

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 15:00

Der findes allerede en virksomhed/konsulent der har gjort det i et stykke tid. Han har bl.a. være i Goaften Danmark engang. 

Men lad dig ikke blive slået ud af dette.. det er blot "proof of concept", og der er sikkert plads til flere udbydere af denne service.

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Tilmeldt 13. Dec 12
Skrevet kl. 15:06

Ja det er rigtig... Der er også andre online firmaer, hvor det hele kører automatisk, og de forskellige forhandler "byder ind på en bil" men jeg laver jo en decideret forhandling med forhandlerne. 

Ja altså jeg regner ikke med at blive millionær på dette her, dog kunne det være et fint supplement til ens SU og det passer godt med studiet. 

Daniel K:
Der findes allerede en virksomhed/konsulent der har gjort det i et stykke tid. Han har bl.a. være i Goaften Danmark engang. 

Du kan evt ikke huske hvad han hed?? 

Jamen jeg tror sku bare jeg knokler på med ideen og ser om det ikke kan give lidt

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 1435
Skrevet kl. 15:10

Overvej samarbejde med diverse bil forums, sider og lign - Fx for medlemmer af XX side tager du kun 7.5% kontra 10% for andre, kunne være en mulighed for reklame.

www.Kameravalg.dk - De seneste nyheder og hjælp til dit næste køb

Tilmeldt 13. Dec 12
Skrevet kl. 15:16

Ja det er bestemt en mulighed her til at starte med for at får spredt budskabet....

Dog tror jeg faktisk på sigt jeg hellere vil nøjes med lidt færre kunder og så tager lidt mere i provision, men det er på det lange sigt... 

Men det er en god ide og det vil jeg bestemt overvejer. 

DOG har jeg en stor bekymring om dette projekt..... 

Hvor seriøse er folk? i princippet kan jeg bruger timevis af arbejde på at forhandle en pris hjem og så siger kunden at de ikke skal købe bil alligevel? hvilket der efterlader mig med en masse spildt arbejde og sikkert en halv sur forhandle. 

Har i nogen forslag til hvordan man ligesom kunne sikre sig at det kun var seriøse henvendelser man fik? Overvejer lidt om man skulle sætte et start gebyr... lad os sig 500 Kr eller vil det afholder folk fra at bruge mig? 

Hvad tænker i? 

/kasper

Fra København
Tilmeldt 14. Jul 14
Skrevet kl. 15:17

Kaspersherman:
Du kan evt ikke huske hvad han hed??

Jeg byder lige ind her.

www.carsmart.dk gør det som du gerne vil. Min veninde brugte dem og er/var super tilfreds.

Held og lykke

/Martine

Fra Vejle
Tilmeldt 3. Nov 05
Indlæg ialt: 78
Fra  WEST SOFT DEVELOPMENT Skrevet kl. 15:18

Hej Kasper

Jeg synes det er en super god idé og det vil da være rimeligt at indbetale et depositum på 500 kr for din tid. Jeg ved godt din timeløn stadig risikerer at være pænt dårlig, men 500 er da bedre end 0 :)

Jeg hader selv at købe bil, så jeg ville gerne selv benytte mig af sådan et tilbud. 

Tilmeldt 13. Dec 12
Skrevet kl. 15:24

Hej Martine. 

Bare rolig dem har jeg også kigget lidt på og i bund og grund er det, det samme som jeg har tænkt mig dog med et par Twist:

Jeg er til hver en tid købers mand, CS får penge af forhandleren.

Jeg forhandler også finansieringen til folk. 

Jeg kan se nogle af de priser CS har forhandlet er dyrer end de priser som jeg tidligere har hevet hjem, hvilket der betyder at når jeg har fået min provision kan folk have sparet flere penge ved at benytte mig(omend det ikke er mange tusinde kroner). 

Og bare generelt så skulle jeg mene der er plads til flere spillere på markedet.... 

Men det er fedt du skriver det :) 

Tilmeldt 13. Dec 12
Skrevet kl. 15:27

Hej WSD.

Ja de 500 er jo udelukkende for at ligesom pointere at jeg mener det her og det skal være en seriøs henvendelse... 

Jeg ved der er mange der hader det med at stå og klunse med en smart forhandler og jeg ELSKER det og tænkte at man kunne evt. lave en lille forretning ud af det... 

Fedt med dit indspark og hvis du får brug for hjælp til det engang, så kan du skrive til bilforhandleren@gmail.com

Fra København
Tilmeldt 14. Jul 14
Skrevet kl. 09:06

Kaspersherman:
Bare rolig dem har jeg også kigget lidt på og i bund og grund er det, det samme som jeg har tænkt mig dog med et par Twist:

Jeg er helt rolig - faktisk på grænsen til ligeglad.

Kaspersherman:
Og bare generelt så skulle jeg mene der er plads til flere spillere på markedet.... 

Jeg tror du skal lede meget længe for at finde en branche hvor der ikke er flere "spillere på banen". Linket var blot til info. 

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)