Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Karriere skift

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Aug 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer er ny herinde men har tidligere fulgt en del med herinde. 

Jeg har det sidste halve års tid gået og tænkt en del over at det jeg foretager mig (er mekaniker) slet ikke giver mig udfordringer og glæde nok i min hverdag.  Rent faktisk hænger det mig langt ud af halsen,  og kan mærke jeg ryger dybere og dybere ned i et sort hul. 

Så der skal ske noget nyt. Spørgsmålet er bare hvad. Har ikke den store lyst til at begynde at læse et eller andet, er det overhovedet muligt at skifte til noget helt andet uden uddannelse?

Har gået og tænkt på jeg gerne vil lave noget hvor stedet jeg gør det er irrelevant,  forstået på den måde at hvis jeg vil en måned til kina kan jeg også gøre det derfra. 

Har tidligere brugt lang tid ved computeren men aldrig kodet eller lign, hvilket der vel også skal en del uddannelse til for at mestre. 

Søger ikke en guide til hvad jeg skal med mit liv. Men derimod værktøjer til at komme videre Og finde en ny vej.

Måske nogen har stået i samme situation og vil fortælle sin historie? 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:08

Hej,

Det lyder som om, at du er nået rigtig langt i dine tanker, idet du er bevidst om, at du ikke er "lykkelig og glad". Det er en god start. Prøv så, at fastlægge hvilke udfordringer du synes ville være spændende, hvis du lavede et karriereskift. Hvad gør dig glad? Hvordan ville en perfekt hverdag se ud for dig? Er det faget som mekaniker eller arbejdspladsen der er problemet?

Hvis du spørger mig, er uddannelse langt fra en nødvendighed i din situation. Du har uddannet dig og arbejder som mekaniker, og nu gider du ikke det mere. Hvorfor skal du så til, at uddanne dig igen, for så måske, at finde ud af, at det også var en fuser. Uddannelse er en fin ting, men det tager som regel lang tid at gennemføre - nu ved jeg selvfølgelig, ikke hvor gammel du er!    

Er det iværksætter-faget du lurer på? Du behøver jo ikke, at sige op og blive iværksætter imorgen.. medmindre du har råd til det. Hvis du fx. gerne vil lære, at lave hjemmesider, kan du jo prøve at finde nogle kurser eller aftenhold, hvor du kan lære det. Find ud af hvad det er du gerne vil og lad det forblive en hobby i starten. Det skal nok udvikle sig senere hen, hvis bare din passion er stor nok.

Jeg er selv rigtig god til at lave grafisk arbejde, hjemmesider i html/css og redigere videoer. Det meste, at de ting er selvlært foran computeren.

Held og lykke med :-) DBH Magnus 

Tilmeldt 4. Aug 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:34

Tak for dit fine svar.  Er 25 så har stadig massere af tid at finde ud af hvad jeg vil i.

Har altid godt kunne tænke mig at være iværksætter. Og har mange gode ideer synes jeg selv, men ikke en hvor jeg 100 procent tænker at det er det her jeg vil.

Det er nok en blanding af at være træt af min arbejdsplads og lidt faget. Føler ikke rigtig jeg kommer videre, og så kan jeg bare mærke der skal ske noget nyt.  

Afterhold osv lyder som en fin løsning til at komme igang, for som du skriver vil det være træls at bruge x antal år på en ny uddannelse man måske også bliver træt af

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1880
Skrevet kl. 13:53

Hanssy

- er der ting i mekaniker faget du holder af?

Du har valgt en teknisk vej og har en del forudsætninger indenfor metal og elektronik hvis du er uddannet automekanikker. Du kan tage EUX hvor ddu så kan læse videre.

Er du en opfindertype eller vil du sidde på et kontor? Kan du lide at få beskidte fingre....

Der er mange tanker.

I en virksomhed jeg arbejdede i for mange år siden - og som lignede den jeg nu har - brugte vi flere automekanikkere til at bygge og lave små udviklingsopgaver på maskiner. De havde egentlig ikke mere uddannelse men var mest autodidakte.

Bedste råd er nok - lav en liste over det du er glad for i dit nuværende job - lad den ligge en uge og dan dig så nogle tanker om hvad du kan bruge det til.

Fra Randers
Tilmeldt 21. Feb 06
Indlæg ialt: 254
Fra  Jobfisk.dk Skrevet kl. 14:16

Hej Hanssy

En svær situation, som du står i - og som mange andre også står i (en tredjedel drømmer om at skifte deres job ud).

Det er en god ide at få skrevet de ting ned, som du kan lide at arbejde med. Det er også en god ide at kigge lidt ind af og se om det er jobbet eller arbejdspladsen der er problemet.

Selvfølgelig kan du arbejde med meget af dette alene, men hvis du virkelig vil have hjælp til at komme videre, så vil jeg anbefale, at du finder en karriererådgiver eller lignende at tale med. Det vil selvfølgelig koste dig nogle penge, men til gengæld får du noget professionel sparring - og sandsynligvis også det rette skub til at komme videre.

Held og lykke med det. Jeg håber, du finder den helt rigtige hylde.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)