Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Købt produkt pga. falsk reklame, hjælp!

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Aug 14
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Aminoer.

Jeg er ny i det at være erhversdrivende, så undskyld hvis mit spørgsmål er dumt.

Jeg har er blevet snydt til at købe et produkt pga. falske oplysninger for sælger. Dette synes jeg ikke er i orden og ønsker ikke deres produkt alligevel, men virksomheden har nu sendt mig til inkasso

Kort fortalt er lyder min situation sådan her:

Efter rigtig mange tlf. opkald fra en tlf. sælger, blev jeg overtalt til at købe deres produkt til min facebookside, da det umiddelbart lød interessant.

Da sælgerne ikke ringende igen dagen efter som aftalt og jeg efterfølgende ikke kunne få fat på hende, hverken på tlf. eller mail, begyndte jeg at blive mistænksom og undersøgte sagen nærmere. Virksomheden virkede ikke som om, de har helt ren mel i posen og jeg meddelte derfor, at jeg ikke ønskede at indgå et samarbejde med dem alligevel på mail. 

Virksomheden mente dog ikke, at der var grundlag for at jeg kunne fortryde vores aftale og oprettede derfor deres egen facebookside, som de indsatte deres produkt på og faktureret mig. 

Jeg har fundet ud af at de oplysninger som sælger solgte mig deres produkt på, er direkte løgn! Da den facebookside de solgte mig produktet på, slet ikke bruger deres produkt (de har brugt det to gange, for flere måneder siden) og at virksomheden ikke har kendskab til deres tal. 

Jeg har prøvet at tage kontakt til virksomheden, men kommer ikke igennem på deres tlf. og de besvare ikke min mail. Jeg har også prøvet at kontakte det firma, som står for deres fakturaer, men er nu blevet sendt til inkasso. 

Jeg ved at jeg ikke er den eneste, som står i denne situation med virksomheden, da jeg har kontakt til flere andre, som står i samme situation som jeg. 

Er der noget man kan gøre og et sted man kan hente hjælp som erhvervsdrivende? Jeg retter selvfølgelig henvendelse til inkassofirmaet i morgen, da jeg først fik brevet om inkasso i går. 

Der er ikke tale om et kæmpe beløb, men for en lille og ny virksomhed som min virksomhed er, er det rigtig mange penge... 

Desuden har virksomheden også brugt et af mine billeder på deres egen oprettede facebookside, som er taget af en tredje part, jeg har bedt dem om at fjerne dette billede, da de ikke har tilladelse til at bruge dette, men dette krav efterlever de ikke. Hvad jeg kan gøre ved det? 

Håber nogle af jer kan hjælpe mig, alle råd modtages gerne.

Mvh. Maja 

Fra Kongens Lyngby
Tilmeldt 8. Jun 13
Indlæg ialt: 346
Fra  Parfume-S Skrevet kl. 00:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Maja,

Du hør det helt rigtige. Ring til inkassofirmaet og gør indsigelse imod kravet. Derfra er de nødsaget til at behandle sagen og om de er grundlag for om kravet er rigtigt.

Som du beskriver det, har de ingen krav på faktura. Skulle det ske, så er eneste udvej at gå rettens vej. Den vil de tabe, da jeg læser det som om at der ikke er indgået nogle aftaler, de ikke reagerer på kontakt af alle former. Og i værste fald, på falsk grundlag.

Mht billedet, skal du gøre opmærksom på, at såfremt det ikke bliver fjernet d.d så vil du fakturere dem for brugen af billedet. Tag screenshots af det for hver dag som dokumentation.

Tilmeldt 2. Aug 14
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mark

Tusind tak for dit svar! Jeg har nu lavet en indsigelse hos inkassofirmaet og de siger at de undersøger sagen og vender tilbage. Ved du om der lovmæssigt er noget krav, for hvor længe de må være om at undersøge sagen? For jeg ved nemlig fra en anden, at hun ikke har hørt fra dem i snart to måneder...

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)