Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

kørekort til CVR

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Denne artikel, endnu bare en i rækken af artikler der viser hvor mange fejl der er i regnskaber   børsen fører lidt tilbage til en tidl. tråd hvor jeg var inde på krav om kørekort

Der er så mange andre ting der kræver kørekort - selv knallert, men at få CVR kræver 0 basis viden

Hvorfor mon ikke der indføres et enkelt teorikørekort som skal bestås inden. En officielt teori bog lidt i stil med den til alm. kørekort, med skat, moms, lønsum, ansættelse - på helt helt basis niveau.

Et lokale på rådhuset hvor der står et par computere (kunne være receptionen) hvor man logger på med nemID og får en "køreprøve" op på skærmen med et antal spørgsmål med 3 svar muligheder, og hvor ex 80% skal besværes korrekt, før man må stifte virksomhed eller selskab på den helt normale vis. 

Sprøgsmålene skal være randomiserede så man ikke bare kan tage naboens svar med - de skifter som ved teoriprøven helt tiden. De skal ikke ha sværhedsgrad der stopper nogen som har læst teoribogen - som bør kunne læses på en uge eller to. Der vil sikkert kunne opstå steder der hjælper med det, lidt som køreskoler.

Spørgsmålet her er ikke gennemtænkt voldsomt, skal bare indikere hvor lette de kan være. Jeg tror sådan 50 spørgsmål lavet af nogen dygtige mennesker, til en teoriprøve kunne nedbringe antal store fejl og dermed få skattebetalingen til mere end at finansiere systemet, og samtidigt ville det beskytte de som skal stifte firma af en eller anden art, mod at kaste sig ud på dybt vand, helt uden at kunne svømme og komme i store vanskeligheder

Er moms en del af et firmas overskud?

1 ja

x nej

2 Moms indgår i resultatet hvis salgsmoms er højere end købsmoms

Jeg erkender det kan være nødvendigt at kunne dansk for at læse bogen - eller den kunne udgives på dansk, engelsk og måske ?? Der ligger nok et vist besvær

Bare en tanke, jeg synes den burde være en politisk overvejelse værd

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)