Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilke faktorer skal der til at lukke en andens firma?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. Jul 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 09:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære jer derude.

Jeg søger svar på hvordan det er muligt at lukke en andens firma, da der er ekstremt dårlige arbejdsforhold, dårligt klima og sågar er der inddraget groft bedrageri i dette firma. 

Jeg synes hverken det er rimeligt for de ansatte eller mig selv, at blive udsat for disse arbejdsforhold. Håber virkelig nogen kan hjælpe mig! Har haft i tankerne at kontakte skat, fødevarestyrrelsen, idet der er så dårligt klimaforhold. Ang. bedrageriet har vi allesammen belæg for dette.

I tilfælde man skal kontakte forskellige offentlige services, hvordan skal man så kontakte dem? skriftligt? eller er det nok bare at melde det, og så tager de sig af sagen?

Bedste hilsener Louise.

Fra Slagelse
Tilmeldt 15. Jan 13
Indlæg ialt: 106
Fra  Jim Drejer Skrevet kl. 09:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

hvis det drejer sig om fødevare, så er det fødevarestyrelsen du skal kontakte, du kan læse om det på deres hjemmeside, http://www.foedevarestyrelsen.dk/Sider/forside.aspx   

Det er kun dem som kan lukke virksomheden hvis behandlingen af fødevare ikke lever op til standarderne og vedtægterne.

Er det bedrageri skal det politi anmeldes og der kræves der beviser, har du/i dem så er der ikke noget problem idet.

MEN for gud i himlens skyld sørg for at der er hold i alle anmeldelser, og at du/i er sikre i jeres sag, ellers kan i risikere at det bliver betrakte som hævn og der kan blive rejst repressalier mod jer.

VH

Jim

Tilmeldt 31. Jul 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 09:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg siger mange tak for hjælpen! Og vi har nu alle papirerne 100 procent iorden. :-) fortsat god dag.

Tilmeldt 27. Feb 14
Indlæg ialt: 276
Skrevet kl. 10:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Og i selvfølgelig også "alle sammen" enige om at når firmaet således lukkes er der intet arbejde til jer?  Jeg synes måske i skulle vende den til egen fordel og se om ikke en fornuftig samtale med ejeren omkring alle disse "dårlige" forhold kunne vendes til noget positivt i stedet for: Bevare arbejdspladser og få rettet op på alle fejlene.  Men hvad ved jeg - omvendt, hvis bedrageriet foregår så åbenlyst, og alting er så dårligt som du siger, hvorfor er der så overhovedet nogen der lader sig ansætte?  Og hvad vinder i?

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Her er hvem der nok vil komme på tale at kontakte:
Arbejdsforhold: Arbejdstilsynet eller din eventuelle fagforening (som sikkert vil være en stor hjælp, for de andre punkter)
Bedrageri: Skat (hvis der er tale om skattemæssige forhold), eventuelt erhvervsstyrelsen
Fødevareforhold: Fødevarestyrelsen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :

man skal nok være klar over, at der skal rigtigt meget til for at lukke en andens firma. Bøder/bod osv men direkte lukke det er ikke ret let normalt - men alt er jo muligt hvis det hele bygger på ren svindel - 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)