Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Facebook promovering, pris pr. like?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 18. Aug 11
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg har nu kørt lidt FB-promovering af min side, og med varierende succes. Nogle af mine promoveringer gav omkring 2kr pr. like og andre helt op til 13kr pr. like.

Jeg vil bare høre JER aminoer, hvad giver i pr. like? og har I nogle gode råd til hvordan man optimerer sin annoncering? (af en eller anden mærkelig grund opnår jeg bedst ROI når jeg ikke går i en decideret detaljeret kampagne??)

Med venlig hilsen,

Asger

Tilmeldt 19. Nov 13
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 23:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Asger, prisen på et like kommer an på mange ting. Hvilken slags facebook side har du? Er den "kedelig" eller i underholdnings kategorien?
Det kommer også an på målgruppen og udformningen af din annonce. Ældre brugeres likes er f.eks. billigere end unge brugeres Likes og mobil Likes er billigere end PC og laptop Likes. Jeg har selv oprettet like kampagner for mange forskellige facebook sider og prisen har ligget mellem 1 krone 70 kroner. Det billigste like har ligget mellem 1 og 2 øre, men der har målgruppen været i den 3. Verden.

Med hensyn til specifikke målgrupper, hvis jeg forstår dit spørgsmål korrekt, så er min erfaring også at brede målgrupper ofte er en del dyrere end brede.
Min konklusion er at Danmark ofte er for lille til specificere sin målgruppe for meget på interesser.

Det vigtigste, synes jeg, er at man fortæller sin målgruppe hvad de "køber" for deres klik på like knappen.

Alt om boligfornyelse på https://utroligbolig.dk

Fra Odense
Tilmeldt 18. Aug 11
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 18:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Josefn,

Mange tak for svaret! :-)

Er der nogen der oplever at de betaler mere pr.like jo flere penge man bruger? Jeg ved ikke om det er et tilfælde, men jeg har 2-3 gange fordoblet budgettet på kampagner hvor jeg har betalt omkring 2kr-3kr/pr.like, hvorefter jeg så pludselig betaler 5-6kr pr.like? Er det nogen der kan forklare dette?

Med venlig hilsen,

Asger

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)