hej Jeg kunne ikke finde et bedre sted at placere mit spørgsmål. Jeg har en kapitalpension hos Nordea Liv og Pension. Den vil jeg gerne have konverteret til en alderspension i 2014 med den skatterabat, der nu er. Nordea Liv og Pension insisterer på, at jeg SKAL have et rådgivningsmøde med den FØR konvertering. Dette møde kan KUN ske telefonisk. Jeg kan godt se alle ulemperne med et sådant telefonisk møde herunder manglende mulighed for bevise, hvad der er blevet oplyst på telefonen. Hvad er jeres andres erfaring omkring dette? |
det ville jeg ikke være spor nervøs ved - men jeg ville hvis jeg var nervøs, bare bekræfte det til dem i en mail efter mødet eller be dem om en bekræftelse, hvad de sikkert i alle fald sender
Jeg vil gi denne http://www.nordealivogpension.dk/Vores+produkter/FAQ/Har+du+en+kapitalpension/1589362.html som jo er til dem direkte og hvor du kan logge ind - og der er også kontakt hvor du kan bekræfte hvis der er spor at være i tvlvl om
Der er ikke normalt tvivl om at det er godt at omlægge fra kaptialpension til alderspension så mit gæt er, at de godt vil tale med dig for at høre om du generelt er tilfreds med pensionen og evt overveje om du skal blive ved at betale (kan overordnet betale sig lige så godt som tidl på kaptial pension da renten kun beskattes med ca 15% - eneste hage er, at PAL skatten (de de 15%) kun modregens 5 år tilbage hvis pensionen falder i værdi - men det kræver jo så at en skal falde i mere end 5 år i træk lige op til udløb, men dog - en hage)
De vil sikkert også gøre opmærksm på rate pension (og hvis du er selvstændig - muligheden for 30% af overskud hvor private max må indsætte 50.000) og som yderligere alternativ - livrente.
Tag derfor samtalen - og få det ud af den du kan og be så om bekræftelse - eller bekræft selv via linket