Hej kloge Amino'er. Jeg har hørt fra en iværksætter-kollega at man "nemt" kunne skaffe lejligheder i fx. Aarhus (hvor jeg holder til) hvis man har et CVR nummer og er momsregistret. Han mente at ulejnings-selvskaberne fortrækker iværkksættere fremfor "alm. studerende". Da det var billgere for dem og mere sikkert. For det er vel ikke lovligt at lave et kontorlokale om til en lejlighed, vel? Derfor har jeg tænkt lidt: Vil der være nogen forskel på IVS / ApS / Enkelmandsselvskab? Er det noget i har hørt om eller kender noget til? Er der generet noget der kunne gøre det nemmere for en iværksætter at skaffe en 2-3-værelset lejlighed i Aarhus til en kæreste og et lille varelager? Ellers kan det være nogen af jer kender nogen man kunne tage fat i I Århus? Håber virkelig i kan Hjælpe - På forhånd tak. Thorbjørn Jensen |
Om det er fordi udlejerne ikke kan lide de studerende ved jeg ikke :)
Det har - i hvert fald tidligere - været en fordel at udleje til virksomheder, som så kunne fremleje til den endelige lejer pga. lejefastsættelsen. Udlejning til virksomheder var tidligere omfattet af erhvervslejeloven men er vist nok nu omfattet af den alm. lejelov.
Du må ikke hænge mig op på det :)