Hej alle samme, Jeg sidder med et spørgsmål jeg håber at finde svar på herinde. Der findes bannere på hjemmesider, hvor det ser ud som om at flere billeder bliver lagt/skudt oven på hinanden, for til sidst at danne et helt billede. Jeg ved ikke om det giver mening, men et billede/banner som bliver dannet i flere steps : Step 1. en baggrund. Step 2. en person. Step 3. en talebobbel = færdig billede. Hvad hedder sådan noget i fagsprog og hvem kan lave det? Håber på jeres hjælp :-) På forhånd tak Martine |
Martine Hansen:Der findes bannere på hjemmesider, hvor det ser ud som om at flere billeder bliver lagt/skudt oven på hinanden, for til sidst at danne et helt billede. Jeg ved ikke om det giver mening, men et billede/banner som bliver dannet i flere steps : Step 1. en baggrund. Step 2. en person. Step 3. en talebobbel = færdig billede.
Hvad hedder sådan noget i fagsprog og hvem kan lave det?
Det hedder flash nogle kalder det også animeret Gif. men der var mest i gamle dage man brugte animeret gif. Idag laver sådanne banner i flash.
Der er flere programmer at lave det i men mange foretrækker at lave det er i Adobe flash.
Nu har jeg ikke leget så meget selv med flash grafik. men de fleste flash folk jeg har snakket med foretrækker Adobe