Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Plan for opbygning - Hvor går jeg i gang?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Randers
Tilmeldt 30. Sep 12
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Pænt goddag :) 

Jeg har længe gået med en drøm om at starte en virksomhed og har læst rundt omkring og samlet mig en masse indtryk og idéer. 

Der er jo en hel masse ting der skal laves og opbygges hvis min drøm skal realiseres, så det kunne være fedt at danne mig en plan for hvordan det hele bliver sat til værks og vide hvad det næste skridt er og hvad det indebærer. 

Først må jeg hellere lige fortælle lidt om min drøm :)

Idéen:

Jeg har nogle fede og spændende ting i tankerne fra nogle cool leverandører som jeg godt kunne tænke mig og sælge. Jeg ved hvem jeg gerne vil sælge til og hvem der har interesse i de her ting. Derudover har jeg en god idé om hvordan jeg kommer ud til dem.

Det er nogle produkter der endnu ikke er i DK, men som jeg ved der vil være nogen interesse i (det spændende bliver jo så hvor lille eller stor den her interesse viser sig at være). 

Jeg vil gerne starte med at købe nogle partier fra leverandørerne ind og se om det kan sælges. Hvis det kan, vil jeg gerne bestille flere eksemplarer efterhånden (Jeg vil gerne "play it safe" så vidt som det er muligt).

Det er meningen at produkterne skal udbydes og sælges over en webshop

Webshoppen og sortimentet bliver ret simpelt til at starte med, hvorefter jeg så vil bygge det op hvis der viser sig at komme overskud med tiden. (Penge til overs vil blive indskudt i virksomheden). 

Udfordringer (Bl.a. økonomi):

Det jeg har at gøre med er SU + arbejde. Planen er at poste alle pengene fra mit arbejde over i virksomheden. Hvis jeg skulle ende med at få overskud i virksomheden på et tidspunkt, tjener jeg på min nuværende arbejdsplads til at det nogenlunde vil kunne bære mig igennem uden SU (dvs. ved at melde mig fra SU'en og få arbejdet over på mit hovedkort). 

Jeg vil helst ikke ud og låne penge (selv hvis nogen overhovedet ville turde at låne en ung student noget) og vil gerne langsomt og sikkert prøve vandende af. 

Af samme grund har jeg ingen hast - nu aner jeg ikke hvad og hvor lang tid det kræver endnu, men jeg er villig til at bruge et par år på at få alt på plads. 

Hvis det hele skal igangsættes, kræver det jo en hel masse ting. Jeg ved at der sker en masse lige så snart du er registreret som virksomhed, begynder at hive varer hjem og i sidste ende sælge. Da jeg ikke har alle pengene til at starte virksomhed sådan "slam, bang, pow!" er mit spørgsmål altså hvor jeg starter og hvor jeg investerer tid og penge først :)

Kan man f.eks. starte med at hive varer ind uden at have en virksomhed (og er det noget som nogen leverandører overhovedet ville kunne acceptere)? Skal man registreres som virksomhed osv. først og bør jeg have hjemmeside klar før alt andet? Hvad med regnskab? Import og told på varer der skal sælges (indenfor EU/udenfor)? 

Hvem går jeg til og i hvilken rækkefølge? Hvad konsekvenser kommer der til at være på hvert skridt af vejen? 

Jeg undskylder for det lange indlæg og håber at der er en venlig sjæl som vil hjælpe mig med at lave en idé om til en plan. 

Ethvert input vil blive værdsat med dyb taknemmelighed.

Med venlig hilsen
Tatiana

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:10
Fra Randers
Tilmeldt 30. Sep 12
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 23:15

Hej Kristian

Tusind tak for links :) Har lige lyn-skimmet dem og det ser jo fedt ud.

Har været en del inde på startvækst, men kan dog ikke gennemskue hvor det er bedst at starte for mig...

Jo tak :) held og lykke kan man aldrig få for lidt af ;)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:30

TatianaL:
men kan dog ikke gennemskue hvor det er bedst at starte for mig...

"The greatest mistake you can make in life is to be continually afraid you will make one."

Elbert Hubbard

"It does not matter how slowly you go so long as you do not stop.
Wheresoever you go, go with all your heart."

Confucius

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)