Hej jeg er 16 år, og vil gerne starte min egen virksomhed hvor jeg reparere iphones. Jeg regner dog ikke med at omsætte for de 50000 kr. Og har derfor valgt ikke at blive momsregistreret. Men hvordan kommer jeg igang og hvad er reglerne præcis for området omkring reparetion ? Og desuden hvis i har nogle gode begyndertips må i også gerne skrive dem :)
Du skal gerne være sikker på ikke at komme over 50 t på 12 mdr - men det kan du jo styre
Så skal du kunne hente dele hjem til videresalg/brug i telefonenerne og det kræver virksomhed og importregistrering hvis det er fra uden for EU, eller ingen problemer
Der er mig bekendt ikke lovgivningsmæssigt krav på garanti på reparationer - men derimod kan du jo ødelægge garantien på nye telefoner hvis du ødelægger noget ved din reparation af en nyere telefon
læs linket fra før - det er forklaret at hvis du kommer over 50 t på 12 mdr kan du få moms + bod af det som lå inden reg - det er ikke en bund man tager først - men læs linket
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Okay så dit råd er at det ikke skader at blive momsregistreret og at det er en god ting at være for at hvis det ligepludseligt går overaskkende godt så bliver det ikke noget problem :)
Jeg har valgt at blive momsregistreret da jeg godt kan se fordelene i at være det. Har du ellers nogle gode tips til når man starter virksomhed som ung john? Og tak fordi du gider at besvare iøvrigt :)