Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt ApS med dele fra nuværende I/S

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Brønshøj
Tilmeldt 22. Jun 10
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 16:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Vi har i sin tid startet et I/S, hvor vi har importeret forskellige varer.

Senere har vi så fået startet en webshop og det har kørt fint. Nu ønsker vi dog at dele tingene op, således at I/S'et skal stå for ren import igen & et nyt ApS kommer til at stå for alt vedr. webshop.

Er der noget i vejen for at et nyt ApS køber domænet for 45kr & så i øvrigt betaler for produktion af ny webshop, da denne alligevel skal fornyes?

Herefter køber ApS'et varer fra I/S'et.

På forhånd tak

Kasper

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:56
Hvor mange stjerner giver du? :

eneste krav kunne være at skat jo kræver at ved skift som her fra en juridisk enhed til en anden med samme ejer (ikke ren 3. part handel) men jeg kan slet ikke forestille mig dem blande sig i domæneprisen på 45 kr (tag det den har kostet) og så må det nye aps jo absolut opbygge sin egen webshop side på det domæne og købe varer - igen til markedspris der som udgangspunkt vil være mindst indkøbspris med import omk. tillagt.

Det er vigtigt at ApS ikke overtager en masse aktiver som der siden kunne være tvivl om værdien af da det ellers KAN ses som at det ikke var kontant stiftelse, men at I straks brugte kapitalen til at købe en masse aktiver fra jer selv = kan sidestilles med apportstiftelse - som kræver revisor vurdering

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Brønshøj
Tilmeldt 22. Jun 10
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 17:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John


Tusinde tak for svaret, det var lige den info jeg havde brug for!

Mvh

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)