Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Købe printer, varer mv. inden erhvervskonto?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Jun 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er i gang med at få en erhvervskonto til mit enkeltmandsselskab. Men jeg er meget i tvivl om, hvordan jeg skal gøre mht. indkøb af varer, kontorartikler (printer, papir) mv. til virksomheden. Derfor har jeg lige et par spørgsmål:

1) Kan jeg købe disse ting nu fra min privatkonto?

2) Hvordan med printer mv., som 'kan' bruges privat?

3) Kan jeg godt købe et shop tema (digital vare) i USA uden problemer?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46625
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:06

1

Du må bruge din privatkonto og bogføre som udgift og modkonto bliver så noget med Privat indskud - som ligger under egnkapitalen - så kan du få penge tilbage fra den når der er penge på erhvervskonoten

2

Alt du kan bruge privat men skal bruge i firmaet skal du dele moms på, så du fratrækker moms i forhold til den mængde du mener at komme til at baruge den firmamæssigt kun - vigtigt punkt for skat - læs evt http://johnhannover.blogspot.dk/2013/12/aktiver-kbt-til-blandet-brug-privat-og.html 

3

Hvis du bare mangler erhvervskontoen men har CVR så er det jo helt alm med hensyn til moms - hvis du ikke har fået dit CVR så må du ikke købe noget du kan bruge privat og ikke sælge noget uden moms, hvis du skal kunne fratrække firmadelen af momsen

4

Software - digitale sager kræver ikke importregistrering - men skal bogføres på konto for ydelser fra uden for EUimportmoms bliver rigtigt bogført og angivet som i http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/moms-ved-import.html 

god vind med det

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. Jun 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 16:57

Hvor er du bare god, John. :-) Tusind tak for hjælpen.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)