|
Hej alle sammen, Jeg har netop oprettet et IVS og er lidt i tvivl om reglerne ift. indkomst og SU. Da jeg skal læse videre fra august/september af, vil jeg selvfølgelig ikke overskride mit fribeløb og dermed skulle risikere at tilbagebetale/helt miste retten til min SU. Mine spørgsmål er som følger: Hvis jeg lader de optjente penge blive i virksomheden, uden at trække noget ud til mig selv, vil de så stadig tælle med imod mit fribeløb og/eller min ret til SU? (Sådan som jeg har forstået det, er det sådan jeg skal gøre for at beholde min SU. Alternativt kan jeg trække penge ud af virksomheden op til mit fribeløb.) Et andet spørgsmål; Da jeg er hjemmeboende indtil om en 1-2 måneders tid, er virksomheden oprettet på min nuværende adresse. Min mor får samtidig noget bidrag for kommunen da hun i husstanden har 2 børn i alt. Får det betydning for hendes kommunalbidrag(?) at virksomheden i mit (og 2 andres) navn, er tilknyttet den adresse hun bor på? Som I måske kan fornemme, kommer spørgsmålene sig primært af bekymring fra min mors side. Uden helt at have styr på det, ville jeg lige tjekke med jer herinde. Har I brug for yderligere informationer omkring virksomheden eller lignende, svarer jeg gerne, hvis det kan hjælpe :) På forhånd tak for svar! KH Nikolaj |
I et IVS bliver pengene ikke medregnet i din personlige indkomst da det er penge der tilhører selskabet.
Bliv gratis medlem