Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vurdering af virksomhed - hvordan?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Holbæk
Tilmeldt 31. Mar 11
Indlæg ialt: 331
Skrevet kl. 17:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey guys,

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvilke faktorer man skal betragte når man snakker vurdering af virksomhed.

I så fald, er der en prof der kan værdisætte en virksomhed mot betaling?

Vh. Daniel Jafari

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:04
Hvor mange stjerner giver du? :

søg "virksomhedsmægler" på google og der kommer givet en del selskaber der lever af virksomhedsformidling

der er ikke en færdig formel. 

1 selskabet værdi i form af aktiver mod passiver

2 selskabets goodwill og det er her der kommer elastik ind i billedet, hvor vurderingen ofte er meget forskellig fra sælger til køber

Er det en virksomhed der har eksisteret i mange år kan man tage dens gennemsnitsresultat gange en eller anden faktor - typisk 4-7 gange resultat til inden skat - evt reguleret for hævninger til ejeren. Har det eksisteret få år, bliver det meget vanskeligere og ofte vil faktor være lavere

Mange sælgere holder af at ville værdisætte ud fra hvad de mener der kommer ind næste år hvor tingene altid vil blive åh så meget bedre end de er i år. Købere vil pudsigt nok være noget med skeptiske over for den betragtning

Du vil også kunne finde nogen der mener de kan udnytte lige præcis DIN virksomhed bedre end andre, og derfor vil betale mere end andre. Som udgangspunkt gælder som for alt, den er det værd en køber vil give

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Holbæk
Tilmeldt 31. Mar 11
Indlæg ialt: 331
Skrevet kl. 20:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Først og fremmest, tillykke med fødselsdagen! :-)

Mange tak for dit meget flotte og dybde gående ''debat-svar''...
Jeg står faktisk i sådanne en situation at jeg overvejer, at sælge. Jeg må undersøge hvad det koster hos en mægler! :-)

Håber du har haft en god fødselsdag! 

Tilmeldt 9. Oct 07
Indlæg ialt: 95
Fra  InnoCore ApS Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)