Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PayPal betalingsmulighed?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Jun 14
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino!

Jeg sidder og skal til at lancerer min nye virksomhed. Jeg har på nuværende tidspunkt PayPal som betalingsmetode, er der nogen ulemper ved det? Burde jeg få en anden betalingsaftale så som QuickPay osv? - Hos PayPal skal man vel ikke have godkendelse fra NETS + der er ikke nogle faste måndentlige gebyrer?

Er det problematisk at bruge PayPal ift. bankoverførsel fra ens PayPal konto ud på virksomhedens rigtige konto? 

Jeg har noget om, at siger vi nu vi har omsat for 1.000.000 ,- så kan paypal i værste tilfælde bare lukke ens konto, og tage alle ens penge uden man kan nå at gøre noget?

Hvad er jeres holdning og anbefalinger?

Jepser! 

Fra Ikast
Tilmeldt 4. Jun 14
Indlæg ialt: 359
Fra  Wallartshop.dk Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Står selv i samme situation, så hører lige med på den her tråd, overvejer selv at købe en aftale hos NETS netop grundet disse risci, samt muligheden for at i fremtiden få en bedre konveteringsrate.

Køb Danmarks billigste wallstickers på http://wallartshop.dk CVR numre til firmabil kun 75kr incl fragt 

Fra Slagelse
Tilmeldt 13. Jun 12
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper1212:

Hej Amino!

Jeg sidder og skal til at lancerer min nye virksomhed. Jeg har på nuværende tidspunkt PayPal som betalingsmetode, er der nogen ulemper ved det? Burde jeg få en anden betalingsaftale så som QuickPay osv? - Hos PayPal skal man vel ikke have godkendelse fra NETS + der er ikke nogle faste måndentlige gebyrer?

Er det problematisk at bruge PayPal ift. bankoverførsel fra ens PayPal konto ud på virksomhedens rigtige konto? 

Jeg har noget om, at siger vi nu vi har omsat for 1.000.000 ,- så kan paypal i værste tilfælde bare lukke ens konto, og tage alle ens penge uden man kan nå at gøre noget?

Hvad er jeres holdning og anbefalinger?

Jepser! 

omkring det med hvad der er billist så er den her side guld vær http://kortgebyr.dk/?1W00

Tilmeldt 11. Jun 14
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusinde tak for svaret! - Det eneste problem der er med NETS er, at det tager 8 uger i oprettelse. Så må jeg vel bruge Paypal indtil Nets har godkendt de forskellige ting?

Fra Ikast
Tilmeldt 4. Jun 14
Indlæg ialt: 359
Fra  Wallartshop.dk Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror ikke der er meget andet man kan gøre, medmindre du vælger en anden betalingsløsning udover NETS, der findes et par stykker, men ved ikke hvor lang tid de tager i oprettelse :) Men ellers kunne du også tilbyde bankoverførsel som betaling sammen med paypal eventuelt?

Køb Danmarks billigste wallstickers på http://wallartshop.dk CVR numre til firmabil kun 75kr incl fragt 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper1212:
Er det problematisk at bruge PayPal ift. bankoverførsel fra ens PayPal konto ud på virksomhedens rigtige konto? 

Udbetaling sker inden for 1-3 bankdage fra det at man selv beder om udbetaling.

Jesper1212:
Jeg har noget om, at siger vi nu vi har omsat for 1.000.000 ,- så kan paypal i værste tilfælde bare lukke ens konto, og tage alle ens penge uden man kan nå at gøre noget?

Det er forkert... men desværre noget som gennem rygter o.a. er blevet en meget udbredt opfattelse af hvad som er sandt eller forkert.

Hvis man sørger for at indsende de dokumenter som man bliver bedt om, samt sørger for at de produkter man sælger ikke er i modstrid med PayPals retningslinjer for hvad som er tilladt at sælge, så er man på den sikre side.

Det som er sket for nogle kunder (uden at jeg vel og mærke kan gå ind i enkeltsager), er at man enten ikke har været myndig, har solgt varer som ikke er tilladt, har fået for mange klager fra kunder som man har ignoreret, ikke har ønsket at fremsende den ønskede dokumentation (så snart man omsætter for mere end ca EUR 2000, så skal PayPal rent juridisk indhente disse dokumenter af hensyn til gældende lovgivning).... I alle disse tilfælde kan PayPal vælge at spærre en konto i op til 180 dage for derefter at udbetale pengene til sælgeren... Årsagen til de 180 dage er for at sikre at alle eventuelle klager fra købere kan afgøres, og for at kunderne skal kunne få deres penge tilbage hvis varen enten skal returneres eller aldrig bliver leveret... Men til syvende og sidst så beholder PayPal aldrig pengene... De penge som er indestående efter 180 dage udbetales til den bankkonto som er registreret på PayPal kontoen, og har man ingen bankkonto registreret på sin PayPal konto, bliver man nødt til at ringe til PayPal's kundeservice og få hjælp med udbetalingen.

Jesper1212:
Hos PayPal skal man vel ikke have godkendelse fra NETS + der er ikke nogle faste måndentlige gebyrer?

Helt korrekt. - Ellers kan jeg også anbefale at man kigger på Braintree (PayPals datterselskab).

.

vh, Sami.

Fra Ikast
Tilmeldt 4. Jun 14
Indlæg ialt: 359
Fra  Wallartshop.dk Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Sorry hvis jeg hi-jacker den er tråd lige pludseligt, men Braintree, er det en form for alternativ til NETs der gør det muligt at betale med visa/mastercard i DK? og har du selv nogen erfaring med det?

Køb Danmarks billigste wallstickers på http://wallartshop.dk CVR numre til firmabil kun 75kr incl fragt 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Zylauv Kristensen:
Sorry hvis jeg hi-jacker den er tråd lige pludseligt, men Braintree, er det en form for alternativ til NETs der gør det muligt at betale med visa/mastercard i DK? og har du selv nogen erfaring med det?

Går ud fra at dette spørgmsål var til mig... Braintree er nogenlunde som PayPal hvad angår transaktions gebyrer (transaktions gebyret ligger på 2,95% + DKK 2,25 per transaktion, og de har lige som PayPal ingen faste måneds/årsgebyrer), derudover gør de det muligt for sælgeren at tage imod kreditkort (mener man kan betale med VISA/MASTER/AMERICAN EXPRESS) direkte på sælgerens webside (uden at kunden sendes videre til en ekstern side)... Men for en sikkerheds skyld vil jeg helere henvise til Braintree's webside, hvor du kan læse mere: https://www.braintreepayments.com/

vh, Sami.

Tilmeldt 12. Apr 11
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 09:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Heysan

Jeg ved ikke hvad der er af grundlæggende for og imod på paypal sådan administrativt, men prøv at tænke som forbruger.
Personligt virker det altid underligt og lidt suspekt på mig når en dansk website kører paypal også fordi jeg altid synes paypal er mere besværlig i brug. Jeg vil gætte på at de ikke virker med et dankort! Men er ok med et VISA(dankort). Og en bankoverførelse ville jeg aldrig bruge som kunde.

Så mit svar ville være at det kommer meget an på hvem du vil sælge til, og hvor sårbar du er for om de er helt glade for din betalingsløsning.

Det eneste administrative jeg lige kan komme på er at det koster nogle pct at få penge overført via paypal ud, gælder det også ved kortbetaling?

Lasse

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)