Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Uddannelse - hvilken?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Jul 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminobrugere.

Jeg læste forleden en artikel fra Berlingske angående hvilken uddannelse der gav højeste gennemsnits løn etc. (ved godt man ikke skal vælge ud fra løn, men come on, det er jo derfor vi arbejder).  Jeg faldt over at uddannelse "ledelsesudvikling, master" som pt. er den hvor der tjenes mest i gns. 
Hertil kom så at jeg videre undersøgte hvilke uddannelser der er tale om, men kunne her intet finde.

Så mit spørgsmål er, hvad er en ledelsesudvikling uddannelse? Og hvor kan man tage en henne etc.?

Yderligere vil jeg spørge hvad for en uddannelse "Mejeribrugsvidenskab, cand.lact." er? 

På forhånd tak.

dbh

Simon Frank 

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Når de skriver det på den måde lyder det blot som et lille kursus for folk der er ledere i forvejen, men jeg har en fornemmelse af at de taler om MBA uddannelsen (Master of Business Administration).

Men hvis de tjener mest er det nok fordi enkelte erhvervsledere har en MBA og sidder i store Direktør stillinger...ved ikke om man kan få en MBA i Danmark.

Jeg tror altså ikke topledere vælges ud fra deres uddannelse, de vælges fordi de er den bedste til at løse nogle udfordringer som virksomheden står med. En uddannelse er grundviden, den viden du erhverver dig senere hen og som du viser du kan bruge til at drage nye og rigtige beslutninger af kombineret med din evne til at drage nytte af dit i forvejen (sikkert) meget magtfulde miljø. Og så kræver det at erhvervslivet kender dig.

Jeg kan garantere dig at Danmarks bedste selvstændige tømrermester har en langt højere løn end danmarks dårligeste cand. merc.

Jeg vil i øvrigt tro at danmarks højeste mindste løn kunne være Actuar i et forsikringsselskab (alle selskaber SKAL have en Actuar der er hovedansvarlig for beregninger).

Hvis du vælger et arbejde du kan lide at udføre er der større chance for at du bliver blandt de bedste til at udføre det...og det er de bedste der tjener flest penge. Vi er allesammen forskellige og har hver vores styrker. Det jeg siger er at du skal vælge en uddannelse ud fra kombination af interesse og styrker, så får du både glæde ved at arbejde og god økonomi

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)