Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fradrag (skat)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Har jeg forstået det korrekt at hvis jeg køber en computer til 10.000 kr. til arbejdsmæssig brug så kan jeg få 4400 kr. "tilbage" efter at have lavet min årsopgørelse hvor jeg så indberetter de 4400 kr. som en lønmodtagerudgift.

Så computeren i princippet kun koster mig 5600 kr.

(Jeg er med på at det skal være til arbejdsbrug og at jeg selvfølgelig skal have tjent nok til at pengene teknisk set kommer fra min egen lomme)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:19

Får jeg de 4400 kr. på én gang eller bliver de tilføjet til mit personfradrag, så jeg får dem over flere måneder?

- Jeg kunne forestille mig at det bliver tilføjet til mit personfradrag, men jeg er ikke 100% sikker..

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46627
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:33

håb på svar fra nogen der ved bedre men

overordnet er det svært for lønmodtager at dokumentere køb af en computer som KUN bruges til arbejde - Her letter det hvis det fremgår, at det er et krav fra den der betaler lønnen - ellers meget svært for lønmodtager da computeren jo så betales delvis af skat, og slutter man lønarbejdet så har man den stadigt betalt af skat delvist allerede på 1 år

Fradraget har jeg på fornemelsen for lønmodtager går med under ligningsmæssige (gjorde i alle fald tidl.) og dermed er der jo en bundfradrag i de ligningsmæssige fradrag som først reducerer fradraget

Den vil ikke gi fradrag i AM bidrag for en lønmodtager mener jeg (ikke 100% sikker) og i så fald ca 37% som går ind som et hvilket som helst andet fradrag og ikke udbetales på en gang

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1110
Skrevet kl. 13:47

Jeg mener ikke du kan fradrage noget  da det er din arbejdsgiver der skal stille en computer tilråde hvis du skal bruge den til arbejde.

Den gælder ikke øvrige lønmodtager udgifter.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:48

Hvordan fungerer det for erhvervsdrivende?

- Jeg har jo mit eget firma ved siden af mit lønmodtager job, men har ikke rigtigt kunne finde noget omkring fradrag for erhvervsdrivende...

Det er også til mit eget firma at jeg ville skulle bruge computeren.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:55

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:13

Mange tak for dit svar, men en straksafskrivning kan nok ikke lade sig gøre da en computer ikke er fysisk nedslidt efter 3 år...

Så det kan altså ikke lade sig gøre at købe en computer og trække beløbet fra i skat for erhvervsdrivende?

- Jeg tænkte bare at det måtte være det samme som lønmodtagerudgift, da jeg vel selv fungerer som arbejdsgiver i mit eget firma (CVR) så om jeg havde en ansat jeg kunne "give" computeren eller om jeg "gav" mig selv computeren er da det samme? Tager jeg helt fejl?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:38

Du må straksafskrive alt der har værdi under 12.600 men hvis du lukker skal du jo så overtage den til rest værdi og få indtægt ind

Du er ikke lønmodtager i din egen virksomhed du er ejer (eller hovedaktionær) i den sammenhæng men det gør ingen forskel overhovedet, virksomheden har fradrag for den men skal dele momsen som jeg viste i forrrige link og det skal den også hvis det havde været en medarbejder (og så var der regler om adgang ti firmenetværk mm. for medarbejder)

Du får ikke løn i personlig virksomhed og derfor ikke lønmodttager fradrag som du tænker og som hovedaktionær hvis det er et ApS gør det ingen forskel heller på fradraget i virksomheden

Overvej- da du kan ha andre lidt sjove twist i dit regnskab, at lade en bogholder løbe det igennem Der kan være fradrag du ikke er opmærksom på men også regulære fejl

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:19

Cookie - John Hannover:

Du må straksafskrive alt der har værdi under 12.600 men hvis du lukker skal du jo så overtage den til rest værdi og få indtægt ind

Du er ikke lønmodtager i din egen virksomhed du er ejer (eller hovedaktionær) i den sammenhæng men det gør ingen forskel overhovedet, virksomheden har fradrag for den men skal dele momsen som jeg viste i forrrige link og det skal den også hvis det havde været en medarbejder (og så var der regler om adgang ti firmenetværk mm. for medarbejder)

Du får ikke løn i personlig virksomhed og derfor ikke lønmodttager fradrag som du tænker og som hovedaktionær hvis det er et ApS gør det ingen forskel heller på fradraget i virksomheden

Overvej- da du kan ha andre lidt sjove twist i dit regnskab, at lade en bogholder løbe det igennem Der kan være fradrag du ikke er opmærksom på men også regulære fejl

Mange tak for dit svar

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)