Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sell me the Pen

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Apr 13
Indlæg ialt: 138
Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer, jeg har brug for jeres hjælp.

I dag har jeg haft en telefonisk jobsamtale med en kæmpe virksomhed, som jeg ikke lige ønsker at afsløre navnet på nu, da jeg endnu ikke har fået jobbet.

Stillingen er en sælger stilling, hvilket jeg kun har teoretisk erfaring med.

Under telefonsamtalen fortæller intervieweren mig, at han vil teste mine Salgsegenskaber, derfor laver vi et rollespil, hvor jeg skal sælge en kuglepen(sell me the pen fra youtube) til ham. Da jeg slet ikke var klar på sådan et spørgsmål gik denne del rigtig skidt. Resten af samtalen forløb fornuftigt nok. Jeg fik dog overbevist Intervieweren om at jeg i en normal salgssituation ville være forberedt, og derfor ville det også gå bedre.

Derfor har jeg aftalt med intervieweren at vi har et telefonmøde i morgen, hvor jeg skal forsøge at sælge Plastik kopper til hans virksomhed.

Så I morgen skal vi have et rollespil, hvor jeg skal sælge Plastik kopper. Derfor har jeg brug for jeres hjælp til at forberede mig på denne samtale. jeg har googlet en del, men synes ikke rigtigt at jeg kan anvende nogle af eksemplerne fra nettet til mit rollespil med plastik kopper

Tilmeldt 1. Apr 13
Skrevet kl. 21:17

Jeg har selvfølgelig tænkt mig at starte ud med at stille en række spørgsmål, for at finde ud af hvad kundens behov er. Har kommet frem til følgende som jeg kan stille:

- Er det dig der er beslutningstageren, når det kommer til indkøb af plastik kopper

- Hvilken løsning anvender I nu?

- hvor mange Lokationer har I i virksomheden, hvor det er muligt at tanke drikkevand?

- Skal I bruge drikkebægrer på alle lokationer, eller kun specifikke afdelinger (hvis han svare kun specifikke afdelinger, vil jeg selvfølgelig spørge ind til hvordan det så kan være)

- Ønsker I at få logo på drikkebægrerne?

- Hvad siger I til hvis vi også kan levere en beholder med drikkevand

Jeg håber I kan hjælpe mig med at lave nogle relevante spørgsmål, så jeg kan spore mig ind på kundens behov, samt komme igennem en forhandlingsprocess, hvor jeg til sidst kan lukke en handel. Det hele er et rollespil, for at teste mig af som sælger

Tilmeldt 29. May 11
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 21:27

Hvis det bare er et rollespil, så er det også fiktive plastik kopper! :)

Hvis jeg var dig, ville jeg tænke på hvad du syntes er træls ved plastik kopper?

Jeg tænker at du sælger noget ala:

Plastikkopper der ikke kan revne ved at du trykker for hårdt på dem.

Det ville være fint til en virksomhed med kunder der får instant kaffe fra automater, det kommer tit i plastikkopper. Og firmaet kunne på den måde undgå "pinlige" situationer med kunderne.

Du kunne også sælge den ekstra tykke plastik kop som man ikke brænder fingerne på, så er man fri for at tage to kopper.

Det kunne også være den sammenpresselige kop, som ikke fylder noget når den leveres, og som kan trykkes flad igen så den ikke fylder noget i skraldespanden. Der medfølger en lækker dispenser der folder koppen ud for dig inden brug.

Du skal  nok tænke noget ala: De har allerede plastik kopper, hvorfor skal de vælge dine?" Og efter min mening er den dårligste salgsteknik at nedgøre andres produkter! 

Tilmeldt 1. Apr 13
Skrevet kl. 21:30

Tak for dit svar. Det kan helt sikkert anvendes.

Tilmeldt 12. Feb 07
Indlæg ialt: 1108
Skrevet kl. 21:46

2 ting er rigtige vigtige her.
- Tænk ud af boksen, lad vær med at gøre det traditionelt, hvis du startede med "er du beslutningsdygtig når det kommer til indkøb" ved mig, så smed jeg røret på.
Gå længere, gå dybere, gør noget han ikke har forventet, han har hørt 5.000 unge mænd der prøvede at sælge ham plastik kopper de sidste år, så FEDE er de så heller ikke...

- Gør arbejdet selv, søg ikke konkrete råd herinde, du skal sælge dig, ikke dine venner fra amino, medmindre vi også skal med på kontoret? :)

Held og lykke 

www.leatherstudio.dk - Private label læder produktion
Få lavet dine egne læder artikler, med dit firma's logo.

Tilmeldt 1. Apr 13
Skrevet kl. 21:48

Har tænkt mig at gå efter følgende model, når jeg skal lave det her salgs rollespil.

1: Stil spørgsmål, for at finde ud af kundens behov

2: ud fra kundens svar vil jeg her fortælle hvad han får ud af at vælge vores produkt (fremhæve fordelene)

3: Pris, når kunden kommer med indvendinger til pris, vil jeg slå¨på fordelene ved vores produkt, for at give ham en forståelse for hvorfor vores produkter har den pris som de har

4: lukke salget: når vi når til den fase, vil jeg snakke som om ordren allerede er i hus, vil snakke om hvornår vi kan have implementeret det hos kunden

Hvis I synes jeg mangler nogle steps, er i velkomne til at give noget god feedback :)

Tilmeldt 12. Feb 07
Indlæg ialt: 1108
Skrevet kl. 21:56

"3" - jeg ved ikke om det har nogen som hels relevans eller der er noget om snakken (min know-how om plastik kopper kommer lidt til kort her).
Men kunne man snakke om at hvis prisen er lidt højere, er der et mindre spild af plastik kopperne, derved færre forbrug og derfor er det en billigere løsning når man indregner spild m.v.? 

www.leatherstudio.dk - Private label læder produktion
Få lavet dine egne læder artikler, med dit firma's logo.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)