|
Hejsa. Skal lige høre om afskrivning af skolevogn. Kender godt reglerne for generelle afskrivninger med 25 % af købsprisen pr. år. I 2013 havde jeg 3 forskellige biler. Den ene blev solgt inden årsskiftet. De 2 andre blev solgt efter Nytår altså i starten af 2014. Altså ingen af de biler har jeg pt. Kan jeg så afskrive på dem for år 2013, da jeg havde dem på det tidspunkt? Jeg har desuden så købt en bil i 2014, som jeg stadig har.. Den kan jeg vel ikke afskrive noget på for 2013? Hilsen Den erhvervsdrivende:) Jeg Nu |
dem du har haft i 2013 har du kunnet afskrive i 2013 - den du solgte har du så formentlig haft genvunde afskrivninger på og det kan du også ha haft for den du solgte i 2014 og den du har købt i 2014 kan du ikke afskrive på i 2013
Som med mange andre, tag og brug et par tusinde kroner på en revisor eller bogholder. Det er meget sandsynligt det vil være penge at spare samlet ved at få alt kørt korrekt, hvis ikke man selv føler sig meget sikker på alle de mulige fradrag, skattereguleringer og afskrivninger
vh John H
Bliv gratis medlem