Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udvidet Selvangivelse + diverse spørgsmål

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Jul 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Goddag, damer og herrer

Jeg sidder og udfylder min (udvidet) selvangivelse og et par spørgsmål dukker op i mit hoved:

- Jeg er selvstændig vognmand og har brugt 32.000 på en ny dyt til virksomheden. Kan man indberegne det som underskud eftersom det sådan set er en firma-udgift? 

- Når jeg har udfyldt det hele og resultatet på årsopgørelsen bliver, fx. 75.000 kr som restskat. Er personfradaget medregnet eller bliver det før medregnet senere? Eller skal man selv angive det et eller andet sted?

- Jeg står i den situation at restskatten (som skal betales i rater i Aug-Sep-Okt) er mere end hvad jeg kan betale i de tidsfrister som Skat automatisk har fremsat. Kan man få tiderne rykket?

Der kan forekomme at jeg kommer med follow-ups på nogen af jeres svar. (hvis der er nogen!)

På forhånd tak!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46764
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Synes du - trods smalhals - skal ofre en time eller to med en revisor.

Ny dyt til 32.000: Først og fremmest udgår jeg fra den er købt rent i virksomheden (og formentlig uden moms eller?) Er den privat kan du naturligvis ikke, men er den købt i virksomheden så kan du fratrække 25% skattemæssigt af værdien - men kun lige ud fra det du beskriver er det ikke muligt at gi et sikkert svar

En revisor gennemgang på et par timer ville kunne afklare det let og måske kunne finde ting i regnskabet som burde kunne forbedres

Ved restskat er personfradrag og alle betalte skatter + indtægter osv medregnet

Du må kontakte skt og forklare din situation og se om du kan få dem med i en anden aftale, men du skal lige være sikker på at din selvangivelse er korrekt og det kunne jeg godt frygte lidt den ikke nødvendigvis er ud fra dine ? om 32.000 til ny bil og personfradrag

Det koster at få gennemgang, men ofte er det dumme penge at spare i en sådan situation - det kan også forhindre samme restskat næste år

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)