Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

bevilling

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Nov 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 23:45
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis man skal sælge alkohol over nettet så skal man væld ha en alkohol bevilling men er det den samme bevilling som hvis man har en bar/diskotek hvor man udskænker alkohol og hvis det ikke er den samme bevilling er den til internettet så svær at få

Fra Gladsaxe
Tilmeldt 19. Aug 12
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 04:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Godmorgen...

Hvis du skal sælge alkohol over internettet, skal du ikke have alkoholbevilling. Men du skal være fyldt 18 år og være registreret og godkendt hos fødevarestyrelsen ellers vanker der nogle klækkelige bøder, hvis du får besøg af dem. Jeg kan ikke svare dig på om det er svært, da jeg ikke har prøvet.

Alkoholbevilling til f.eks diskoteker, natklubber osv, er en helt anden sag. Det kræver godkendelse af bla selskab, hvis APS også direktion, anpartshavere. Alder min 25 år, medmindre du er brancheuddannet, så er det 23 år. Hvis du driver restaurant, cafe, spisested er det en forudsætning, at du har et næringsbrev, hvis du skal have en alkoholbevilling.

Alkoholbevilling skal du som udgangspunkt have, hvis du udskænker alkohol permanent. Altså en fysisk forretning. Hvis du lejlighedsvis vil udskænke alkohol, kan du få en midlertidig tilladelse. Jeg mener at man, uden tilladelse, må udskænke alm øl og vin til arrangementer op til et vist antal personer. Jeg kan ikke huske max antallet.

Men tjek lige fødevarestyrelsen mht registrering og nøjagtige regler....

God vind med projektet..... :-)

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)