Hey Amino'er og tak for nogle gode debatter, råd mm. der har fået mig til at springe ud i denne 'verden'. Jeg står i den situation at jeg er lærling med 3-4 måneder tilbage, men grundet en erhvervssygdom gør at jeg kun kan arbejde deltid, Jeg har derfor startet et Bilpleje firma (enkeltmandsvirksomhed) så jeg har noget at give mig til når jeg har fri. Mit spørgsmål er, tror I jeg får problemer med mine sygedagpenge, hvis jeg går ind og får en 'god' indtægt i form af mit firma, nu når min erhvervssygdom Et sidespørgsmål: Jeg er også ved at få en aftale i hus med et firma der sælges RTD-produkter (Mokai, Breezers etc. - dette er dog en helt 3.) |
det farligste vil være hvis sygedagpenge kontoret pludseligt konstateret noget galt og skulle ha penge tilbage, så jeg ville aldrig gøre noget uden at tale med dem om dit CVR og planerne - så få du DET afklaret
Regn som minimum med, at de ikke vil betale sygedagpenge hvis det er som opstartshjælp til du driver bilpleje eller anden virksomhed - der vil givet være noget modregning og forventning om at kunne dokumentere timer og meget andet
Du må registrere en bibranche for ex de drinks så du har begge brancher under samme CVR - jeg ved ikke om Breezer osv er omfattet af noget alkohol tilladelse eller punktafgift - pant osv, men kunne tro det