Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skat som ung freelancer.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jun 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 20:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er en 17-årige dreng, der gerne vil være midlertidig freelancerhjemmesider såsom peopleperhour.com. Den måde, jeg bliver betalt på er via. paypal. Jeg er rigtig amatør med alt det med beskatning, løn (jeg har aldrig haft et job) osv. Derfor undrer jeg mig dumt, om jeg overhovedet skal betale skat som 17-årige - og hvis jeg skal, hvordan gøre jeg så det? Og er der andre ting, jeg skal tage hensyn til, hvis jeg skal være freelancer?

Tak på forhånd.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46689
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja du er skattepligtig af al indtægt fra krone 1 (indtægt = overskud) og skal føre regnskab og opgive overskud i udvidet selvangivelse MEN

Hvis du ikke har virksomhed og det har du jo ikke som jeg forstår (også fordi du er 17) så skal virksomheder / CVR der bruger din hjælp som freelancer helt enkelt dog bare opgive det til skat som bidragspligtig B indkomst- det er kravet til dem for overhovedet at måtte betale dig for ydelsen.

Er det udlændinge der rekvirerer dig har de givet deres lokale regler (EU vel som DK, skal opgive det med navn og adresse til skat) og her skal du selv indberette via udvidet selvangivelse,

Læs DETTE LINK OM REGLEN Derved skal du blot kontrollere om tallet er rigtig - og så længe det ikke er over dit fradrag for forskud betaler du kun AM bidrag og derover betaler du sammenlagt ca 44%

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)