Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Handel med Dealsites

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 15. Apr 14
Indlæg ialt: 88
Fra  Yoink Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg har nogle spørgsmål vedrørende handel med dealsites.

Hvordan foregår det typisk med fakturering? Hvis man fx får et dealsite til at annoncere med 500 stk. af et produkt. Laver man så en faktura til dealsited på det antal der nu bliver solgt, og  det er så dealsidens job at sende faktura ud enkeltvis til de forskellige kunder. Betragtes salget mellem min virksomhed og dealsited således som B2B?

Eller er det min virksomhed der sender faktura ud til hver enkelt kunde, B2C

Hvis det nu er det første der er tilfældet og kunden udnytter sin reklamationsret, så kan han vel selv vælge om han henvender sig til dealsited eller til min virksomhed. Det er da problematisk hvis han henvender sig til min virksomhed, og jeg kun har én faktura med dealsited.

Håber der er en der gider forklare mig det typiske forløb.

Mvh Anders

WWW.YOINK.DK   - VI ELSKER ELEKTRONIK - anders@yoink.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:59

Er det ikke ofte bare sådan at dealsitet sælger en rabatkode til en anden webshop, som man får når man køber "dealen"?

Dbh,
/Jakob 

Fra Århus
Tilmeldt 15. Apr 14
Fra  Yoink Skrevet kl. 21:05

Det ved jeg ikke, om det ofte er. De par deals jeg har benyttet mig af har, som forbruger, virket som et ganske almindelig webshop. Jeg mener at det var dealsited der udstedte fakturaen, men jeg er ikke sikker og kan ikke finde den.

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 01:25

Hej Anders,

Jeg driver www.dealfighter.dk, hvor vi har med det at gøre. Samtidig driver vi også www.blomogborup.dk hvor vi sælger varer på andre dealsites, så vi har efterhånden haft med de fleste at gøre.

Først skal det lige siges, at processen er forskellige fra side til side. Jeg har længe forsøgt at få afklaring på hvad den optimale måde, er at gøre det på, men der ligger ikke rigtig nogen praksis for dette.

Når vi handler med dealsites, så fakturerer vi dem altid. Vi definerer det som et B2B salg, da selve transanktionen bliver lavet hos det andet dealsite. Vi er blot leverandør. Og det samme foregår så, når vi har andre, der sælger hos os, så bliver de betragtet som leverandører. Det betyder at vi sender fakturas og ordrebekræftelser til alle vores kunder.

Ang. Refunderinger, så er det egentlig ret simpelt. Sender kunden retur inden leverandører har fået sine penge, så modregner man bare. Gør kunden det efter, så skal kunden henvende sig til leverandøren. Hvis leverandøren i sjældne tilfælde ikke vil refundere pengene, så gør vi det, da vi ikke mener det skal være kundens hovedpine.

Fra Århus
Tilmeldt 15. Apr 14
Fra  Yoink Skrevet kl. 10:41

Hej Casper, 

Tak for dit svar. Det var meget brugbart!
Ok - med den model er det i princippet dealsited der hænger på den i forholdet til slutbrugeren.

Bedste hilsner,
Anders 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)