Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg melde konkurrenter der kører "ulovlige" deals?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 1. May 12
Indlæg ialt: 10
Fra  JEF GROUP ApS Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer :-)

Jeg driver www.ruggit.dk - og ser jævnligt deals som denne: http://deal.dk/d/5076:danmark-farverige-kugler 

I mange tilfælde har sælger ikke en hjemmeside, hvor prisen har været angivet i 6 uger, hvorefter de så kører "tilbud".

De får god gennemslagskraft hos forbrugeren, fordi denne tror de gør en kæmpe handel - men det er jo ikke den reelle markedspris der refereres til.

Jeg tænker på: http://www.forbrugerombudsmanden.dk/Love-og-regulering/Retningslinjer-og-vejledninger/Markedsfoeringsloven/prismarkedsfring#kap4 - pkt. 3

Er det i praksis muligt at melde dem, og få dealen stoppet og/eller en bøde sendt mod dem? 

Er det nogen der har erfaring med lignende, eller kan komme med forslag, til hvad jeg kan gøre?

Mange tak! :-) 

Fra Århus
Tilmeldt 15. Apr 14
Indlæg ialt: 88
Fra  Yoink Skrevet kl. 15:17

Hej Marhias,

Er du sikker på de selv skal sælge den på deres EGEN hjemmeside, hvor prisen har været angivet i 6 uger? Markedspris er vel også hvis man kan henvise til andres shops (som din egen) hvor de har haft en fast pris i 6 uger. Eller tager jeg fejl? 

WWW.YOINK.DK   - VI ELSKER ELEKTRONIK - anders@yoink.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47149
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:25

det er shoppen selv, den enkelte der skal ha solgt den i 6 uger. Hvad andre har solgt til kan ikke bruges til at lave slagtilbud som nedsat

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Århus
Tilmeldt 15. Apr 14
Indlæg ialt: 88
Fra  Yoink Skrevet kl. 15:25

Anders:
Hej Marhias,

Er du sikker på de selv skal sælge den på deres EGEN hjemmeside, hvor prisen har været angivet i 6 uger? Markedspris er vel også hvis man kan henvise til andres shops (som din egen) hvor de har haft en fast pris i 6 uger. Eller tager jeg fejl? 

Ahh det du tænker på, er om de må kalde det "tilbud", og ikke så meget hvad der udgør markedspris. Nevermind. 

WWW.YOINK.DK   - VI ELSKER ELEKTRONIK - anders@yoink.dk

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 864
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 16:03
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mathias

Du kæmper mod vindmøller og du får intet ud af gå og gruble over hvad en konkurrent på et deal nu gør.

Lad dem dog have denne og brug tiden på at bearbejde dit marked i stedet.

Ps. syntes det er en smule sjovt, du bruger tid på at pege finger af andre, for jeg kunne jo vende den rundt og spørge dig om dine priser er de reele markedspriser eller om dine produkter bare er knock off produkter og kopier/efterligninger af Hay produkter.

Tilmeldt 7. Jun 14
Indlæg ialt: 49
Fra  ingen firma Skrevet kl. 16:14

Jeg kan godt forstå du bliver frustreret når kunderne kan købe dem meget billigere andre steder.

Men du må jo bare markedsføre dig bedre end dem.

Som de andre hentyder bør du koncentrere dig mere om dine egne produkter.

Jeg er selv i en branche hvor mine konkurrenter sælger mit produkt billigere. Men jeg har stadig en del kunder, der gerne betaler lidt ekstra for god service.

Så gang i markedsføringen og luk øjnene for hvad andre tager, medmindre du vælger at matche deres tilbud.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)