Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er denne idé værd at gå videre med.

Side 2 ud af 4 (31 indlæg)
Tilmeldt 11. Nov 11
Indlæg ialt: 310
Skrevet kl. 10:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Fedt at i syntes om det.

Jeg vil lige tage fat i skat for at høre hvad reglerne er angående bytteri.

Tilmeldt 14. Jun 14
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes det er en super idé.

Skat og momsmæssigt kan jeg ikke se problemer. Det er noget de 2 parter ordner indbyrdes, jeg går ud fra at X og Y begge sender hinanden en faktura på 1000 + moms og så er den ude af verden?

Tilmeldt 11. Nov 11
Indlæg ialt: 310
Skrevet kl. 10:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Luc J.:
Jeg synes det er en super idé.

Skat og momsmæssigt kan jeg ikke se problemer. Det er noget de 2 parter ordner indbyrdes, jeg går ud fra at X og Y begge sender hinanden en faktura på 1000 + moms og så er den ude af verden?

Hej Luc

Ja sådan kunne man sagtens gøre det, jeg har kontaktet skat for at høre hvad loven siger til det ellers.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :

parterne skal hver især tage varen/ydelsen op til noget der også ville være pris til en hver 3 part både som værdi og som moms.

F.eks. jeg laver gartner arbejde 20 timer og tager det op som 20 X 400 kr = 8.000 + moms som jeg opgiver som 2.000 kr.

Jeg modtager som betaling 2 kalve a 4.000 kr og kalvenes ejer har også 2000 kr i moms at indberette

Eller - jeg modtager kun en kalv a 4.000 kr - moms for kalveejer 1000 kr og jeg får så de andre 5.000 kontant

Har det man bytter samme værdi, er der derfor ikke kontanter i spil (men normal behandling i regnskabet) - kun skal momsen naturligvis behandles

Lav derfor helt normal faktura med normal pris inkl. moms og skriv så, betalt med 2 kalve (og betalt med havearbejde) - så er momsen korrekt med

Der SKAL anvendes "korrekt" pris for varen. Man må ikke spare hverken indtægt eller moms ved at bytte varer. Varer erstatter bare kontanter - specielt moms området vil være meget opmærksomme på det

vh John H 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Jun 12
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Trådstarter skal da ikke bruge tid på at kontakt skat omkring reglerne, det må da være brugerne som skal sætte sig ind i reglerne, manden stiller ved bare en platform til rådighed hvor man kan mødes med andre som vil bytte ydelser.

SÆLG din bil helt gratis på www.e-bil.dk

Har din bil tandrem? se vores database med over 1000 bilmodeller.

Tilmeldt 11. Nov 11
Indlæg ialt: 310
Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :

e-bil.dk:
Trådstarter skal da ikke bruge tid på at kontakt skat omkring reglerne, det må da være brugerne som skal sætte sig ind i reglerne, manden stiller ved bare en platform til rådighed hvor man kan mødes med andre som vil bytte ydelser.

Det er måske stadigvæk en god service, at skrive inde på hjemmesiden.

Det er ikke sikkert alle ved hvordan man skal fakturere det.

John

Hvad hvis den ene part eller for den sagsskyld begge parter ikke har startet deres virksomhed endnu?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:38
Hvor mange stjerner giver du? :

e-bil.dk:
Trådstarter skal da ikke bruge tid på at kontakt skat omkring reglerne, det må da være brugerne som skal sætte sig ind i reglerne, manden stiller ved bare en platform til rådighed hvor man kan mødes med andre som vil bytte ydelser.
ja og nej. Han skal jo ikke kunne ses som bagmand bag noget der af skat kan ses som platform for skattesnyd - i skats øjne, så jeg synes det er fornuftigt at gøre parterne opmærksomme på evt skat og momsproblematik, både for dem og for ikke selv at blive set som platform der lægger op til det - men overordnet ja, bytterne skal da også selv være opmærksomme på regler.

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Nov 11
Indlæg ialt: 310
Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

John

Hvad hvis den ene part eller for den sagsskyld begge parter ikke har startet deres virksomhed endnu?

Hvis vi nu tager skridtet videre.

Hvad vil sådan en portal koste?

Er det noget man kan bygge op selv uden programmør skills?

Kan den bygges op i et CMS?

Tilmeldt 14. Jun 14
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er i hvert fald ikke noget der kan bygges op uden 'programmør skills' :)
- Medmindre der allerede ligger et modul tilrådighed der kan det du ønsker i forhold til funktionalitet.

Prismæssigt så kan portalen koste alt mellem 5-500,000 og opefter. Det er umuligt at give pris på uden man ved præcist hvad den skal indeholde af funktioner. Hvis det er noget du er seriøs omkring så kan jeg godt prøve at udarbejde et tilbud, men så skal vi først have en længere snak om alt det funktionelle på siden.

Tilmeldt 11. Nov 11
Indlæg ialt: 310
Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Skal lige vende idéen samt researche lidt.

Når du siger 5-500.000 og opefter hvilket funktioner ville gøre at den vil koste oppe i det høje prisleje 

Side 2 ud af 4 (31 indlæg)