Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af andel

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Apr 07
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg er ansat i en større virksomhed, omsætter for ca. 700mill kr. om året.
Jeg sidder i en mindre afd. hvor vi omsætter for ca. 16mill om året, jeg har tænkt lidt på om der via regler og lovgivning er mulighed for, kun at købe sig ind i den afd. hvor jeg sidder.

Jeg kunne godt tænke mig at købe 10 eller 20% af afdelingen, hvis vores ejer vil sælge. Jeg vil jo gerne købe mig ind, da jeg brænder rigtig meget for mit arbejde og afdelingen jeg sidder i og så vil jeg selvfølgelig også gerne have andel i noget jeg selv ejer. Hvis der er andre der har et par guldkorn til hvorfor jeg skulle købe mig ind, så smide dem her....

på forhånd tak.

Fra Kolding
Tilmeldt 27. Mar 07
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 13:01

Hej Hede,

Hvis det er en afdeling du sidder i skal afdelingen først gøres til en juridisk enhed (et A/S eller ApS) ellers kan du jo kun købe dig ind i selve det selskab, der omsætter for 700 mio dkk. Hvis ejeren er interesseret i en løsning kan denne evt skille afdelingen ud i et særskilt selskab-det kan -forudsat betingelserne herfor er opfyldte- ske skattefrit ved en spaltning/tilførsel af aktiver og du kan så købe dig ind i dette selskab. Ejer får herved en medejer vedrørende dette forretingsområde og du bliver medejer.

Forudsætningen er jo at ejeren vil være med til dette-er det drøftet og vil du indlede en dialog om det med ejeren ?

MVH Jon, jst@lett.dk, 82282032

Jon, jst@lett.dk, tlf 82282032
Fra KBH
Tilmeldt 16. Aug 07
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 18:32

Fik du købt en andel? Det kan jo være virksomheden er interesseret i at sælge hele afdelingen/forretningsområdet. I så fald skal du finde en/flere partnere der kan være med til at stifte et selskab der køber aktiviterne ud af den store virksomhed.

Jeg søger selv en virksomhed jeg kan købe helt eller delvist, så du kan evt kontakte mig

Direktør

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)