Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tolftarif på guldsmykker

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Svendborg
Tilmeldt 5. Oct 10
Indlæg ialt: 313
Fra  Rockz Jewelry Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Jeg er i gang med at undersøge hele processen og hvor meget der koster at importerer guldsmykker med diamanter udenfor EU

Jeg har selv været inde på skat for at finde den korrekte tarif, det synes jeg dog er lidt at en jungel. 

Jeg har været inde på http://www.toldpriser.dk/toldsatser og læst mig til at smykker (ægte) står til 2,5% og diamanter 0% - kan dette passe? 

Jeg håber nogle kan opgive et korrekt tarifnummer samt be/afkræfte toldsatsen ovenover :) 

Mvh Gustav

Vil du hæve konverteringen på din webshop? Jeg opsætter Facebook remarketing kampagner til nogle af Danmarks skarpeste priser! Send mig en besked og få et godt tilbud.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12914
Skrevet kl. 20:04

Hvorfor importere diamanter fra lande udenfor EU når de fleste af verdens bliver bearbejdet og forhandlet indenfor EU. 

Fra Svendborg
Tilmeldt 5. Oct 10
Fra  Rockz Jewelry Skrevet kl. 09:21

Ravn:

Hvorfor importere diamanter fra lande udenfor EU når de fleste af verdens bliver bearbejdet og forhandlet indenfor EU. 

Jeg har fundet en rigtig god leverandør udenfor EU. 

- Tilbage til det oprindelige spørgsmål: Nogen der kan oplyse om det korrekte tarifnummer samt toldsatser for guldsmykker? 

Mvh Gustav :) 

Vil du hæve konverteringen på din webshop? Jeg opsætter Facebook remarketing kampagner til nogle af Danmarks skarpeste priser! Send mig en besked og få et godt tilbud.

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 11:42

Håber du er klar over at der foregår rigtigt meget svindel med guldsmykker fra udlandet, hvordan vil du sikre dig mod det?

Med hensyn til varekode skal du du se i toldtariffen adsnit XIV  kapitel 71  https://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=170970

Alternativt kan du søge SKAT om at få lavet en BTO (bindende tariferingsoplysning)  på de produkter du vil importere.

Mvh

Ravn

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 11:46

Med hensyn til varekode må du søge den i toldtarriffen afsnit XIV  kapitel 71 https://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=170970

Alternativt kan du få lavet en BTO (bindende tariferingsoplysning) hos SKAT.  Blanketten finder du på SKATs hjemmeside

Hilsen

Ravn

Tilmeldt 27. Jun 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:42

Gustav Gade:

Hejsa,

Jeg er i gang med at undersøge hele processen og hvor meget der koster at importerer guldsmykker med diamanter udenfor EU. 

Jeg har selv været inde på skat for at finde den korrekte tarif, det synes jeg dog er lidt at en jungel. 

Jeg har været inde på http://www.toldpriser.dk/toldsatser og læst mig til at smykker (ægte) står til 2,5% og diamanter 0% - kan dette passe? 

Jeg håber nogle kan opgive et korrekt tarifnummer samt be/afkræfte toldsatsen ovenover :) 

Mvh Gustav

Hej Gustav,

Den korrekte tarif kode (HS-kode) er: 71131100 og er 2,5%, hvis smykkerne er produceret udenfor EU. I nævnte kode kan diamanterne være inklusive  Diamanter alene er 0%, når der medfølger et DIA dokumenter som bevis for at det ikke er "blod" diamanter.

Uddrag fra skat:

9. Ved "juvelerarbejder" i pos. 71.13 forstås:

a) Smågenstande til personlig pynt (fx ringe, armbånd, halsbånd, brocher, øreringe, urkæder, charms og andre hængesmykker, slipsnåle, manchetknapper og brystknapper samt medaljer eller insignier, også af religiøs karakter).

b) Småartikler til personlig brug, som almindeligvis bæres i lommen, i håndtasken eller på personen (fx cigar- og cigaretetuier, snustobaksdåser, pastil- og pilleæsker, pudderdåser, flettede tasker og punge eller bedekranse).
Disse varer kan være kombineret eller besat med fx naturperler, kulturperler, ædel- og halvædelsten, syntetiske eller rekonstruerede ædel- eller halvædelsten, skildpaddeskal, perlemor, elfenben, rav eller rekonstrueret rav, jet og koral. 

Ud fra at du skriver guldsmykker, forudsætter jeg de er ægte og produceret i eksportlandet og herfor dækker ovennævnte udsnit.

Fra Svendborg
Tilmeldt 5. Oct 10
Fra  Rockz Jewelry Skrevet kl. 13:28

SLO:

Hej Gustav,

Den korrekte tarif kode (HS-kode) er: 71131100 og er 2,5%, hvis smykkerne er produceret udenfor EU. I nævnte kode kan diamanterne være inklusive  Diamanter alene er 0%, når der medfølger et DIA dokumenter som bevis for at det ikke er "blod" diamanter.

Uddrag fra skat:

9. Ved "juvelerarbejder" i pos. 71.13 forstås:

a) Smågenstande til personlig pynt (fx ringe, armbånd, halsbånd, brocher, øreringe, urkæder, charms og andre hængesmykker, slipsnåle, manchetknapper og brystknapper samt medaljer eller insignier, også af religiøs karakter).

b) Småartikler til personlig brug, som almindeligvis bæres i lommen, i håndtasken eller på personen (fx cigar- og cigaretetuier, snustobaksdåser, pastil- og pilleæsker, pudderdåser, flettede tasker og punge eller bedekranse).
Disse varer kan være kombineret eller besat med fx naturperler, kulturperler, ædel- og halvædelsten, syntetiske eller rekonstruerede ædel- eller halvædelsten, skildpaddeskal, perlemor, elfenben, rav eller rekonstrueret rav, jet og koral. 

Ud fra at du skriver guldsmykker, forudsætter jeg de er ægte og produceret i eksportlandet og herfor dækker ovennævnte udsnit.

Hej SLO, 

Tusind tak for dit svar! Det var lige hvad jeg behøvede :)  

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)