Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udvikling af applikation - Jeg har ideen!!

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 23. Jun 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg baserer ikke venner og families mening ud fra, hvorvidt det er en god ide. Jeg står selv og har et behov for denne applikation, derfor synes jeg, at det er en brandgod ide.

Jeg ringede til et firma, skrev under på en hemmeligholdelsesklausul og talte med dem om ideen. De syntes også, at den var god.

Derefter gik jeg igang med at tale med folk om den, og alle har udtrykt begejstring. Og ja, flere af dem gav udtryk for, at de godt ville betale for sådan en app.. men jeg ved med mig selv, at der skal en del til, for at jeg betaler for en app, så er derfor klar over, at det er let nok at sige"Ja da", og at jeg ikke kan bruge det som målestok for, at folk så rent faktisk klikker "køb" ved applikationen.

Min forsøgsgruppe er ikke blandt mine venner og familie, men et ret repræsentativt udsnit af den generelle målgruppe.

Forventer du/I at jeg skal ud med ideen her, for at der er mulighed for, at der er en der siger ja til at hjælpe/arbejde sammen med mig?

Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Nov 09
Indlæg ialt: 514
Fra  Lytter.dk Skrevet kl. 14:04

Louise Thostrup:
Forventer du/I at jeg skal ud med ideen her, for at der er mulighed for, at der er en der siger ja til at hjælpe/arbejde sammen med mig?

Spørgsmålet er ikke, om vi forventer det. Spørgsmålet er, hvorfor du er nervøs for at gøre det. En idé er kun så god som udførelsen af den. Idéen tilhører ikke dig, så ingen kan stjæle den. Det er bare med at komme ud over stepperne, og samle feedback og side-idéer til projektet. 

Selv hvis en anden laver det samme, hvem siger så, at det bliver så godt som dit? Fokuser 100% på at udføre denne idé så godt som overhovedet muligt. Der er jo en grund til at Winklevoss-tvillingerne table til Zuckerberg. De havde for travlt med at være sure, imens Mark forbedrede og forbedrede.

Stifter af musikbloggen Lytter.dk og bureauet Copenhagen Publicity.

Tilmeldt 13. Jul 12
Indlæg ialt: 206
Skrevet kl. 14:13

Louise Thostrup:
Jeg står selv og har et behov for denne applikation, derfor synes jeg, at det er en brandgod ide.

Det er ikke nødvendigvis ensbetydende med, at andre har behovet eller vil betale penge for den!

Louise Thostrup:

Jeg ringede til et firma, skrev under på en hemmeligholdelsesklausul og talte med dem om ideen. De syntes også, at den var god.

Derefter gik jeg igang med at tale med folk om den, og alle har udtrykt begejstring. Og ja, flere af dem gav udtryk for, at de godt ville betale for sådan en app..

+

Louise Thostrup:
Min forsøgsgruppe er ikke blandt mine venner og familie, men et ret repræsentativt udsnit af den generelle målgruppe.

Godt!! Det synes jeg helt klart, at du bør lægge vægt på, når du præsenterer din idé for en eventuel partner!

Louise Thostrup:

I et eller andet omfang, ja. Du skriver selv at din applikation har potentiale, men det er der jo ingen der kan se, udover digselv, fordi du holder den hemmelig. Du sidder lige nu (som rigtig mange andre aminoer, der mangler udviklere) med en fiskestang, hvor der ingen madding er på krogen (metaforer er dejlige :-)). Du bliver nødt til at putte en orm på krogen, hvis du gerne vil fange en fisk.

Når det så er sagt, hvorfor så ikke prøve at finde en samarbejdspartner gennem universitetet, ingeniørhøjskolen eller lignende?

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)