Hej Jeg har i mange år haft enkeltmandsvirksomhed som konsulent. I den kommende tid kommer jeg imidlertid til at udvikle et produkt, som jeg gerne vil have ikke er blandet sammen med min nuværende virksomhed. I den sammenhæng synes jeg det ser ud til at det vil være en god idé at starte et IVS, som beskæftiger sig med det nye produkt. Nu er spørgsmålet så hvornår det er fornuftigt at stifte IVS'et. Umiddelbart vil jeg helst udsætte det så længe som muligt - til når produktet er tæt på at skulle sælges. Jeg kommer dog snart til at købe domæne, web hotel, osv. Disse skulle alle gerne være ejet af IVS'et, når det er stiftet. Så spørgsmålet er om det betyder at jeg skal oprette IVS'et først eller om jeg kan overføre ejerskabet af ting jeg køber nu til IVS'et senere. Hvis der er nogle Aminoer, der har en holdning vil jeg sætte stor pris på at høre dem. Hilsen Morten |
Jeg tror det nemmeste vil være at stifte det nu og så undgå at skulle overføre en række aktiver til selskabet senere hen.
Hvad er det, der holder dig fra at stifte det her og nu?
Udskriver du revision af selskabets vedtægter ifbm. stiftelse er der ingen tvungne løbende omkostninger ved at have selskabet.