Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvornår skal jeg start et IVS

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har i mange år haft enkeltmandsvirksomhed som konsulent. I den kommende tid kommer jeg imidlertid til at udvikle et produkt, som jeg gerne vil have ikke er blandet sammen med min nuværende virksomhed.

I den sammenhæng synes jeg det ser ud til at det vil være en god idé at starte et IVS, som beskæftiger sig med det nye produkt.

Nu er spørgsmålet så hvornår det er fornuftigt at stifte IVS'et. Umiddelbart vil jeg helst udsætte det så længe som muligt - til når produktet er tæt på at skulle sælges. Jeg kommer dog snart til at købe domæne, web hotel, osv. Disse skulle alle gerne være ejet af IVS'et, når det er stiftet.

Så spørgsmålet er om det betyder at jeg skal oprette IVS'et først eller om jeg kan overføre ejerskabet af ting jeg køber nu til IVS'et senere.

Hvis der er nogle Aminoer, der har en holdning vil jeg sætte stor pris på at høre dem.

Hilsen

Morten

Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 17:21

Jeg tror det nemmeste vil være at stifte det nu og så undgå at skulle overføre en række aktiver til selskabet senere hen.

Hvad er det, der holder dig fra at stifte det her og nu?

Udskriver du revision af selskabets vedtægter ifbm. stiftelse er der ingen tvungne løbende omkostninger ved at have selskabet.

Tilmeldt 9. Dec 10
Skrevet kl. 17:31

Hej Halfdan

Tusinde tak for dit svar.

Jeg er dog ikke sikker på at jeg har forstået det helt. Er der ikke udgifter til arbejdsskadeforsikring og revision?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47201
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:50

Morten Houston Ludvigsen:
Er der ikke udgifter til arbejdsskadeforsikring og revision?
Jo arbejdsskadeforsikring er lovpligtig dag  1 for en hver ejer/direktør i IVS - LÆS LINK HER  Regn ca 12-1400 kr per år. Dertil muligvis noget erhvervsaffaldsafgift som de to faste

Revisor er der ikke pligt til, men der kan godt være behov for hjælp når du en gang skal lave årsopgørelse

Jeg ville starte IVS med det samme også - bl.a. fordi du allerede har virksomhed som person og dermed moms og det er ikke godt at nu købe noget til en anden ikke eksisterende virksomhed med mindre du kan vise helt klart at det KUN er til den, så det kan gi rod

vh John H

Tilmeldt 9. Dec 10
Skrevet kl. 18:25

Hej John

Tusinde tak for dit svar.

Det bliver nok det jeg gør så.

/Morten

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)