|
Hej alle, Jeg håber der sidder nogle derude med god erfaring der kan hjælpe en nystartet :-) Sagen er den at jeg har startet en konsulentvirksomhed som et enkeltmandsvirksomhed. Mit spørgsmål går så på hvordan jeg kan trække min kørsel fra når jeg kører ud på opgaver. Jeg anvender min private bil til formålet. Jeg synes ikke at reglerne er let læselige og sådan lige at gennemskue. Det jeg havde tænkt mig var at trække kørslen fra på mit regnskab altså x km * 3,73 kr. indtil de 20.000 km som kilometergodtgørelse. Jeg behøver vel ikke konkret at føre pengene over fra min erhvervskonto til min private da det er enkeltmandsvirksomhed? Men blot skrive det årlige beløb i rubrikken på min selvangivelse? Håber i kan hjælpe en der er blevet lidt rundtosset af at læse regler på skats hjemmeside... |
ja du skal føre kørebog helt efter reglerne og ja du skal trække det fra din virksomheds driftsresultat når du laver skatte regulering- så du skal slet ikke ha det i regnskabet - du skal kun trække det fra dit overskud når du opgiver til skat.
Læs her hvor det måske er lettere - lidt nede finder du selvstændige og ejere af personlig virksomhed: http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/krselsgodtgrelse-ogbefordringsfradrag.html
vh John Hannover
Bliv gratis medlem