Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af billet indkomster i Dinero?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Lystrup
Tilmeldt 8. Nov 12
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer,

Jeg står i den situation, at jeg skal påbegynde et samarbejde med en billetudsteder, i forhold til salg af billetter til firmakurser. Når en kunde køber en billet til et af vore kurser, så afregner kunden direkte med billetudsteder, som sender en faktura osv. til kunden. Når kurset er afholdt, så overfører billetudsteder derefter de samlede indtæger minus deres gebyrer til os via en alm. bankoverførsel.

Jeg bliver simpelthen i tvivl om hvordan jeg skal bogføre det i Dinero? Som jeg forstår på billetudsteder, så modtager man samtidig en meget simpel specifikation som blot viser beløbet som er blevet overført i forhold til salget af billetter.

Hvordan gør jeg? Skal jeg svare moms af beløbet? Skal det bogføres som salg vha. en faktura eller blot som et bilag?

Hjælp :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:31

jeg kan nok ikke svare men du kan måske få bedre svar hvis du fortæller om det, som jeg forventer, er sådan at der er moms på når billetudsteder sælger billetter til rene firmakurser og udsteder sin faktura

Du kan så også lige bekræfte at det er dig der afholder selve kurset som der blev solgt biletter (sikkert med moms) til

Mit gæt er at der skal moms med mellem dig og udsteder. Håb andre lige byder ind, eller hør en revisor hvis du har en sådan, det kan ikke være så dyrt med et enkelt svar

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Lystrup
Tilmeldt 8. Nov 12
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 11:36

Der bliver svaret moms imellem køber og billetudsteder. Det er mig der er kursusafholder, men benytter blot billetudsteder, da de har etableret betalingsgateway etc.

Jeg tænker umiddelbart man burde kunne gøre det ved at oprette et finansbilag, jvf. denne vejledning:

https://dinero.dk/support/guides/fakturering-udenom-dinero/

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:40

teknisk kan du sagtens, spørgsmålet er bare om det momsmæssig er korrekt behandling. Teknisk kan man jo altid bare lægge penge ind uden faktura med finansbilag - men det bliver det ikke i sig selv korrekt af. Om det er det her ved jeg ikke - er firmakurser virkeligt uden moms altid?

Venlig hilsen John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)