Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bedste organisationsform, når man gerne vil bygge rumraketter...

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Jan 10
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 23:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminoer.
Der findes en mand som gerne vil bygge en rumraket, og vi er nogle stykker som gerne vil støtte ham i form af
penge-gaver/donationer. I øjeblikket snakker vi om hvordan dette bedst indrettes.

Organisationen vil have indtægter udover donationer. Overskud vil være over nul, men sikkert meget tæt herpå.
Stort set alle indtægter vil blive brugt på stål, raketfinner, værktøj, brændstof husleje og den slags.
Det er vigtigt at organisationen har én "stærk leder" vi skal ikke have for meget demokrati.

Der har været snak om at stifte enten en forening eller en virksomhed, jeg hælder mest til det sidste, men
er der nogen faldgrupper ved at have en virksomhed som for en stor dels vedkommende er financieret ved
donationer fra privatpersoner og som (formentlig) aldrig vil lave et overskud. Er der andre organisationsformer man
burde overveje ?  Altså, hvordan kan vi nemmest få lov til at donere penge til et sådant raketprojekt uden at skat snupper halvdelen ?

Man kan i øvrigt følge projektet her: http://ing.dk/blogs/raket-madsens-laboratorium
Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 1435
Skrevet kl. 23:41

Har Peter Madsen ikke et stort netværk der har erfaring med dette, skulle man da næsten mene med hans tidligere projekter / organisationer ? ...

Men fedt at se han er startet op igen, ville jeg da klart følge igen.

www.Kameravalg.dk - De seneste nyheder og hjælp til dit næste køb

Tilmeldt 4. Jan 10
Skrevet kl. 23:45

Nej, tilsyneladende ikke, han lagde i hvert fald selv spørgsmålet ud på sin blog.

Jeg tillod så at tage det herind på Amino da jeg tror at det kunne være et bedre sted at få svar på den type spørgsmål.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:52

Peter var (glimrende) indlægsholder på Aminotastic 2013 og kender i alle fald amino og Martin og dermed nok også mulighederne for at søge interesserede herinde i alle fald

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Jan 10
Skrevet kl. 01:13

Hej John.

Ja, jeg har hørt flere sige at han skulle være ganske glimrende på en scene. Jeg har desværre ikke selv haft fornøjelsen endnu.

- og selvfølgelig kan Peter selv finde vej til Amino og det kan også være han gør, jeg aner det ikke. Det er svar/kommentarer/ideér på dette indlæg som for mig er interessant, ikke så meget hvem der skrev det.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)