Hejsa alle! Jeg har selv givet mig i kast med at selvangive for 2013, og er næsten færdig, men mangler VIRKELIG jeres hjælp. Mangler hjælp til at udfylde den sidste rubrik: "Rubrik 151 - Overført fra konto for opsparet overskud tillagt virksomhedskat." Hvordan bliver tallet til dette felt udregnet? Måske disse tal fra i år kan hjælpe: Underskud af selvstændig virksomhed(rubrik 112): 15.630kr Samlede overførsler (rubrik 152): 6000kr (har hævet 6000kr ud til mig selv) Mit opsparede overskud fra sidste år var 38.054, så i år må det blive: 38.054-15.630-6.000 = 17304kr Jeg har en indskudskonto på: 0kr Kapitalindestående i øvrigt: 0kr Er der brug for mere information for at kunne udregne rubrik 112? Sådan som jeg selv tror det skal gøres: (Underskud + privat hævning) * virksomhedsskat på 25% = 27.038kr Denne fremgangsmåde stemmer dog ikke overens med de tal min revisor har puttet ind de forrige år! På forhånd mange, mange tak! |
med mindre en modig revisor svarer dig her så vil jeg stærkt tilråde at få hjælp fra en prof - for VSO er ikke sådan at spøge med, og når din måde ikke rigtigt svarer til revisors sidste år, så turde JEG ikke rode med hæverækkefølge og andet
vh John H