Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål til fakturering af salg i Dinero

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Apr 14
Indlæg ialt: 3
Fra  Bine Jewelry Skrevet kl. 09:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg bruger Dinero som regnskabsprogram, og da de kun svarer på spørgsmål omkring selve systemet, så tænkte jeg at jeg ville prøve lykken herinde.

Jeg sidder og arbejder på en webshop som snart går i luften, og her sælger jeg til hele verden.
Jeg sidder pt. og opretter produkter i regnskabsprogrammet, og er i tvivl om hvorvidt jeg skal oprette flere af samme produkt under forskellige konti, eller om jeg kan skære dem over én kam. Og hvilken konto/konti jeg skal vælge til dette formål. Der er både noget der hedder "Salg af varer/ydelser m. moms" hvilket jeg umiddelbart ville sige, hørte indenfor Danmarks grænser. Og så er der en der hedder "EU-levenancer-varer - Inberettes", og her ved jeg ikke om den også gælder udenfor EU.
Har i en idé om hvilke jeg skal vælge til dette formål?

Af samme grund har jeg også forskellige satser af fragt, en udenfor EU og en indenfor. Skal jeg oprette fragten som selvstændige ”produkter”?

Med venlig hilsen

Bine

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46660
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:38
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

hvis produkterne koster det samme i indkøb og salg er det vel fint at ha dem samlet i en gruppe - ellers må du lave dem et efter et

Alt der hedder ydelser er til sevices - altså ikke fysiske varer. Service under ydelser, fysiske varer skal under varer

Alle konti i salg med moms er til salg til danske kunder

Alle konti der hedder til EU leverancer er til EU og du vil se der er konti til salg af både varer og ydelser (en til hver) uden for EU da momsen har hver sin rubrik

Jeg ville nok lægge fragt i selve salgsprisen men du kan også ha den separat - du bør så bare ha en konto så momsen behandles korrekt

Husk at salg til EU og verden til momsregistrerede udenlandske kunder sker uden moms, mens du skal ha dansk moms på til private

Husk at salg til kunder i EU uden moms skal indberettes som EU salg til skat - så du skal kende kundens momsnummer https://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=73527 

Du kunne overveje at bestille en time eller to hos www.regnskabsskolen.dk og få opsat dinero bedst muligt til dig selv og få lidt indsigt i programmet - evt hør hvornår de evt har generelt kursus - jeg tror ikke det er dyrt i forhold til de lettelser det vil gi dig

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 1185
Fra  Dinero Skrevet kl. 10:42

Binebt:

Hej.

Jeg bruger Dinero som regnskabsprogram, og da de kun svarer på spørgsmål omkring selve systemet, så tænkte jeg at jeg ville prøve lykken herinde.

Jeg sidder og arbejder på en webshop som snart går i luften, og her sælger jeg til hele verden.
Jeg sidder pt. og opretter produkter i regnskabsprogrammet, og er i tvivl om hvorvidt jeg skal oprette flere af samme produkt under forskellige konti, eller om jeg kan skære dem over én kam. Og hvilken konto/konti jeg skal vælge til dette formål. Der er både noget der hedder "Salg af varer/ydelser m. moms" hvilket jeg umiddelbart ville sige, hørte indenfor Danmarks grænser. Og så er der en der hedder "EU-levenancer-varer - Inberettes", og her ved jeg ikke om den også gælder udenfor EU.
Har i en idé om hvilke jeg skal vælge til dette formål?

Af samme grund har jeg også forskellige satser af fragt, en udenfor EU og en indenfor. Skal jeg oprette fragten som selvstændige ”produkter”?

Med venlig hilsen

Bine

Hej Bine.

Tror måske vi misforstod hinanden lidt i supporten :).

Jeg tænkte mere de generelle ting hørte til herinde, da jeg ikke kender hele webshop delen og generelt om eu moms.

De fleste webshops laver faktura og det hele (f.eks. shopify) og du kun skal bogføre omsætningen således (pr. faktura) :

https://dinero.dk/support/guides/fakturering-udenom-dinero/

Alternativt

">

Produkterne kan du bare oprette som 1 produkt, men du skal huske at vælge den rigtige momstype på produktet:

">

De bedste hilsner

Rasmus

Tilmeldt 10. Apr 14
Fra  Bine Jewelry Skrevet kl. 10:58

Tak for svar :)

Da der er forskel på mine fragtpriser, alt efter om man køber indenfor eller udenfor EU, giver det ikke så meget mening at pålægge fragten i varens pris.

Men som du siger, ville jeg også mene, at hvis kontoen hedder EU leverancer er det varer indenfor EU. Så jeg er i tvivl om hvilken konto jeg vælger, til varer udenfor EU. Det kan nemlig ikke være Momsfrigt salg til udlandet, for der er moms på mine varer uanset hvor man bor henne i verden. Her er et skærmprint af valgmulighederne:

Som jeg har forstået det, skal jeg oprette 3 produkter under hvert produkt, et til Danmark, et til EU og et til udenfor EU? Og så skal fragten også være et seperat produkt?

Det skal lige siges, at jeg i mit firma sælger håndlavet smykker, som jeg selv producerer. Derfor regner jeg ikke med at mine kunder har momsnummer, og jeg skal ikke tænke på det med indkøb/salg, da det er nogle helt andre prametre jeg arbejder med :) Og der er 25% moms på mine smykker uanset hvor i verden jeg sender dem hen.

Mvh Bine

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46660
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:02

Binebt:
eg er i tvivl om hvilken konto jeg vælger, til varer udenfor EU. Det kan nemlig ikke være Momsfrigt salg til udlandet, for der er moms på mine varer uanset hvor man bor henne i verden.
det understøtter mit råd om at få en time hos www.regnskabsskolen.dk 

Der skal ikke moms på dine priser til erhvervs/momsregistrerede kunder i EU - men der skal moms på til ikke momsregistrerede i EU og der skal ikke moms på dine priser til kunder uden for EU helt generelt. De betaler - hvis de ikke er moms reg den lokale (ex USA VAT) når varen kommer til deres land

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 10. Apr 14
Fra  Bine Jewelry Skrevet kl. 11:04

Det er bare i orden :)

Jeg er ikke helt sikker på, hvordan jeg har tænkt mig at fakturerer endnu. Jeg bruger WooCommerce og mit betalingssystem er Paypal. Og jeg ved at Paypal har nogle regnskabs- og rapporteringsværktøjer. Jeg kender ikke kvaliteten af dem, men det er værd at kigge nærmere på.

Så hvis jeg har forstået det korrekt i forhold til videoen, så kan jeg bruge kontoen "EU leverance varer" til produkter der både kan sendes i Danmark, indenfor og udenfor EU?

Mvh Bine

Fra København
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 1185
Fra  Dinero Skrevet kl. 11:22

Binebt:

Det er bare i orden :)

Jeg er ikke helt sikker på, hvordan jeg har tænkt mig at fakturerer endnu. Jeg bruger WooCommerce og mit betalingssystem er Paypal. Og jeg ved at Paypal har nogle regnskabs- og rapporteringsværktøjer. Jeg kender ikke kvaliteten af dem, men det er værd at kigge nærmere på.

Så hvis jeg har forstået det korrekt i forhold til videoen, så kan jeg bruge kontoen "EU leverance varer" til produkter der både kan sendes i Danmark, indenfor og udenfor EU?

Mvh Bine

Hej Bine.

Nej det kan du ikke.

Det har rigtig meget at sige at du vælger den korrekte konto.

Det lyder som om John er inde på det rigtige.

Jeg synes du skal få fat i noget god hjælp i form af regnskabsskolen.

Ellers kommer du til at lave mange fejl.

Alternativt brug shopify som klare det for dig.

De bedste hilsner

Rasmus

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)