Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Aps kapitalindskud/værdier og hemmeligholdelseskontrakt til koncept

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47174
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :

bomuld:

Jeg er helt sat af allerede. - Tror måske det var forkert af mig at spørge om disse ting i dette forum.

Troede det var et ganske simpelt spørgsmål :-)

hvis du er sat af her - så drop at blive selvstændig helt ærligt Big Smile Simpelt svar - Du kan bruge værdier til kapital men hvis du gør det ved stiftelsen eller i tilslutning til , så kan du få personlig risiko, og en en revisor der skal garantere værdierne skal påtage sig ansvaret - så han får risikoen, hvis vurderingen er gal, derfor prisen¨

Det er ikke voldsomt kompliceret så bliv ikke gerne sat af i drømmen om iværksætteri her - for så ser det sort ud fremover helt ærligt - der er masser af besvær med regnskab og love desværre

Kør på

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:22
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ejler er nu ikke helt galt på den. Selskabsloven stiller kun krav om at der skal ske vurdering hvis man fra et as ønsker at købe aktiver ind i selskabet fra stifter. I forhold til ApS er der blødt op. Her gælder kun de almindelige regler om at værdierne skal være til stede ved stiftelsen. Det kan så være er problem hvis de ikke er det - eksempelvis hvis man selv har overvurderet værdien af sine ting. Det kan i værste fald betyde tvangsopløsning uden mulighed for ar rette fejlen og måske endda personlig hæftelse.

Jeg tror ikke min pris er helt galt med tanke på hvor mange genstande der er nævnt. Herunder at revisor bør bruge tid på at konstatere at tingene nu også findes, skal beskrives og priser valideres. Der er kun til at betale - kunden.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:33

Hvad er der galt ved mit forslag?

Tilmeldt 15. Jun 14
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 22:48

bomuld:

Og da jeg har udviklet et helt nyt koncept, vil jeg selvfølgelig gerne have mine ideer/konceptetfor mig selv. I den anledning skal jeg have lavet en hemmeligholdelseskontrakt.

Kan man sørge for at de større virksomheder som konceptet er lavet til, ikke kopierer mine ideer/konceptet når jeg præsenterer dem for det?

Er der nogen som kan svare mig på dette spørgsmål?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:57

Ejler Ottesen:
Hvad er der galt ved mit forslag?
det som Henrik skriver:

Citat fra Henrik: Det kan så være er problem hvis de ikke er det - eksempelvis hvis man selv har overvurderet værdien af sine ting. Det kan i værste fald betyde tvangsopløsning uden mulighed for ar rette fejlen og måske endda personlig hæftelse. Citat slut

Det er et gråzoneområde og hvis man overvurdere sine værdier og bare bruger dem - og dermed omgår apportstiftelse og kreditorer kan påstå at værdierne i kapitalen dermed ikke var til stede, så kan man få tvangspåløsning eller personlig hæftelse ud af det. Der for skal man være forsigtig med bare at stifte kontant og så købe ting af sig selv. Meget mere galt er det ikke. Det kan gå godt og det kan gå galt - derfor rådet om at søge konkret vurdering - da jeg ikke vil hænge på et råd som kan gå helt galt.

vh

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:01

bomuld:

bomuld:

Og da jeg har udviklet et helt nyt koncept, vil jeg selvfølgelig gerne have mine ideer/konceptetfor mig selv. I den anledning skal jeg have lavet en hemmeligholdelseskontrakt.

Kan man sørge for at de større virksomheder som konceptet er lavet til, ikke kopierer mine ideer/konceptet når jeg præsenterer dem for det?

Er der nogen som kan svare mig på dette spørgsmål?

ja med en NDA (hemmeligheds/fortroligheds kontrakt) hvis den er godt nok lavet MEN du vil opleve, at ikke ret mange bare vil underskrive en NDA af den simple årsag, at hvis de bare gør det, og det så viser sig at være noget de allerede er i overvejelser om - eller noget noget de dropper men senere møder i en bedre version, så har du låst sig¨

Du vil normalt være nød til at åbne nok for godteposen til en investor ved hvad han skrive NDA under på i ret store detaljer, uden nødvendigtvis at sætte ham i stand til at kopiere. Generelt er frygten nok overdrevet, de færreste investorer napper ideer, men risikoen er til stede. Det er en balance mellem at fortælle nok uden at fortælle alt, Måske lidt som en bikini - vise det meste men skjule det væsentlige

vh

Tilmeldt 15. Jun 14
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 23:09

Ok, tak for svaret.

Det er ikke et spørgsmål om at de skal investere i konceptet. Det er en ydelse jeg udfører for dem. Det er et markedsførings-koncept hvor de kun har mulighed for at tjene penge, uden at investere. 

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 00:21

Nu hæfter jeg mig ved at du indledningsvist skriver, du muligvis kan finde flere ting i din enkeltmandsvirksomhed! Husk at hvis tingene er købt i din enkeltmandsvirksomhed så tilhører de dette, hvilket vil sige, at for at anvende dem til og stifte selSkab skal du først købe dem ud personligt. Alternativt skal selskabet købe dem efter stiftelse som farer og ulemper mv vist er gennemgået rigeligt allerede.

Statsautoriseret revisor - København

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)