Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Aps kapitalindskud/værdier og hemmeligholdelseskontrakt til koncept

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 15. Jun 14
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer,

Jeg er ny på sitet og håber der er en eller flere som vil hjælpe mig med et par spørgsmål.

Først og fremmest skal jeg have oprettet en virksomhed, her vil jeg helst have aps formen. Men kan jeg indskyde følgende istedet for kontanter?

Depositum fra mit erhvervslejemål - 15.000 kr

Kontormøbler - 8.000 kr

Køkken i erhvervslejemål - 2.000 Kr

Toilet - 500 kr

Gulvtæppe - 1.500 kr

Computere - 10.000 kr

Projektor - 1.500 kr

Printer - 1.500 kr

Telefoner - 7.000 kr

Kan sikkert finde mere værdi i min nuværende enkeltmandsvirksomhed, men disse produkter har jeg kvitteringer på.

Og er det et must at have kvitteringer? - Har nogen møbler som jeg har købt brugt, bla konference bord og 10 stole. Disse har jo en værdi.

Ellers kan jeg godt finde resten op til de 50.000 kr i kontanter 😃

Hvis det ikke kan lade sig gøre at indskyde disse ting i et aps, bliver jeg jo nødt til at starte et ivs hvilket jeg ikke er helt så hooked på.

Grunden til at jeg vil starte et aps ved siden af min enkeltmandsvirksomhed er, at det er en helt anden branche.

Og da jeg har udviklet et helt nyt koncept, vil jeg selvfølgelig gerne have mine ideer/konceptetfor mig selv. I den anledning skal jeg have lavet en hemmeligholdelseskontrakt.

Kan man sørge for at de større virksomheder som konceptet er lavet til, ikke kopierer mine ideer/konceptet når jeg præsenterer dem for det?

I dette tilfælde vil jeg gerne snakke med en dygtig advokat eller anden kyndig ang. udformelse af kontrakten asap.

Mvh.

Anne F.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:52

Det kræver en revisorvurdering af alt dit happengut for at du kan indskyde det i et ApS. Han vil tage udgangspunkt i hvad værdien er her og nu. Det vil formentlig koste 8-10.000 kr.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:56

Det er meget simpelt. 

Du laver et holding selskab som IVS

Du indbetaler 50 KKR til ApS fra IVS efter at have indskudt 50 KKR i IVS.

Fra ApS køber du de nævnte aktiver
fra dit personlige virksomhed.

Du betaler IVS for disse værdier fra ApS.

Fra IVS tilbagebetaler du de 50 KKR. 

Hvad ellers? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47169
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:03

Ejler Ottesen:

Det er meget simpelt. 

Du laver et holding selskab som IVS

Du indbetaler 50 KKR til ApS fra IVS efter at have indskudt 50 KKR i IVS.

Fra ApS køber du de nævnte aktiver
fra dit personlige virksomhed.

Du betaler IVS for disse værdier fra ApS.

Fra IVS tilbagebetaler du de 50 KKR. 

Hvad ellers? 

f.eks at en kreditor kan hævde det er omgåelse af apportstiftelsen - og hele hæftelsen kan blive personlig - ellers vel ikke andet - men det er vel ikke uden betydning - og det stemmer jo fint med det som Henrik skriver. Man kan da ikke omgå apport stiftelse - uden risiko - ved bare at låne eller bruge 50 t og så købe sine gamle køkkenvaser eller andet ind - det er ikke ret seriøst at skrive - hvad ellers

vh 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Jun 14
Skrevet kl. 22:03

Hej Henrik,

Tak for dit hurtige svar.

Ok, så er det bestemt ikke interessant. Vil ikke betale 8.000 kr for at få mini ting vurderet. Det virker da også lidt underligt at en revisor vil tage 8.000 kr for at se mine kvitteringer igennem. De fleste af værdierne er købt indenfor 3 mdr., så går ikke ud fra de har tabt værdi.

Det var ærgerligt, men tak for svaret.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:05

Henrik Koudahl:
Det kræver en revisorvurdering af alt dit happengut

Men det undgår du ved min løsning. 
Sparet 8 KKR eller mere. 

Henrik

Den anden dag var jeg forbi i Flensborg men kunne ikke finde 
din butik. Der var godt nok et navneskilt for en Koudahl på 5. sal.

Jeg havde ellers glædet mig til at møde dig og smage på dine vine.

Tilmeldt 15. Jun 14
Skrevet kl. 22:10

Hej Ejler,

Tak for det hurtige svar. Jeg tror ikke helt at jeg forstår. Tongue Tied

Vil det sige at jeg bare skal betale 50 kr for at oprette et IVS som holding selskab og så bare flytte aktiverne rundt?

Kan du evt skrive en PB med dit tlf nr, så jeg kan høre nærmere hvad du mener? - Så vil jeg ringe til dig i morgen eller i løbet af ugen.

Vh.

Anne

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47169
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:11

bomuld:

Ok, så er det bestemt ikke interessant. Vil ikke betale 8.000 kr for at få mini ting vurderet. Det virker da også lidt underligt at en revisor vil tage 8.000 kr for at se mine kvitteringer igennem. De fleste af værdierne er købt indenfor 3 mdr., så går ikke ud fra de har tabt værdi.

Det var ærgerligt, men tak for svaret.

godt du i alle fald lytter til Henrik. Prisen - for revisor er jo ikke nødvendigvis præcist 8000 kr men problemet er, at revisor ud over at se kvitteringer, skal garantere for værdien , og hvis en kreditor kan påvise, at den ikke var korrekt, så påtager revisor sig det fulde ansvar for hæftelsen. Derfor er det dyrt

Man kan ikke bare f.eks låne 50.000 kr - stifte selskab for dem - og så købe sine egne gamle sager for at betale lånet tilbage, det er omgåelse af apportstiftelse

Revisor prisen kan givet variere ud fra om han skal gennemgå et langt regnskab - fastsætte værdien af en ældre bil, to computere og et website - eller om værdien er noget helt nyindkøbt som måske ikke taber i værdi (ex et Maurice L C ur købt i januar, vil ha ca 60% værdi i februar) 

Hør en revisor om hans pris for stiftelse med dine aktiver. Nok mellem 3 og 10.000 kr

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Jun 14
Skrevet kl. 22:15

Hej John,

Jeg er helt sat af allerede. - Tror måske det var forkert af mig at spørge om disse ting i dette forum.

Troede det var et ganske simpelt spørgsmål :-)

vh

Tilmeldt 15. Jun 14
Skrevet kl. 22:20

Hej igen John,

Jeg prøver at tage kontakt til en revisor. Men tror jeg tager den hårde vej, og starter et IVS istedet for alt det rod og mange penge. Har ikke lyst til at betale så mange penge for stiftelse og vurdering af mine ting/aktiver. Det virker helt skørt.

Som sagt troede jeg at der var en nem måde at få overført disse aktiver.

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)