Kære Aminoer, Jeg er ny på sitet og håber der er en eller flere som vil hjælpe mig med et par spørgsmål. Først og fremmest skal jeg have oprettet en virksomhed, her vil jeg helst have aps formen. Men kan jeg indskyde følgende istedet for kontanter? Depositum fra mit erhvervslejemål - 15.000 kr Kontormøbler - 8.000 kr Køkken i erhvervslejemål - 2.000 Kr Toilet - 500 kr Gulvtæppe - 1.500 kr Computere - 10.000 kr Projektor - 1.500 kr Printer - 1.500 kr Telefoner - 7.000 kr Kan sikkert finde mere værdi i min nuværende enkeltmandsvirksomhed, men disse produkter har jeg kvitteringer på. Og er det et must at have kvitteringer? - Har nogen møbler som jeg har købt brugt, bla konference bord og 10 stole. Disse har jo en værdi. Ellers kan jeg godt finde resten op til de 50.000 kr i kontanter 😃 Hvis det ikke kan lade sig gøre at indskyde disse ting i et aps, bliver jeg jo nødt til at starte et ivs hvilket jeg ikke er helt så hooked på. Grunden til at jeg vil starte et aps ved siden af min enkeltmandsvirksomhed er, at det er en helt anden branche. Og da jeg har udviklet et helt nyt koncept, vil jeg selvfølgelig gerne have mine ideer/konceptetfor mig selv. I den anledning skal jeg have lavet en hemmeligholdelseskontrakt. Kan man sørge for at de større virksomheder som konceptet er lavet til, ikke kopierer mine ideer/konceptet når jeg præsenterer dem for det? I dette tilfælde vil jeg gerne snakke med en dygtig advokat eller anden kyndig ang. udformelse af kontrakten asap. Mvh. Anne F. |
Det kræver en revisorvurdering af alt dit happengut for at du kan indskyde det i et ApS. Han vil tage udgangspunkt i hvad værdien er her og nu. Det vil formentlig koste 8-10.000 kr.