Hej Jeg har tænkt lidt over forskellen mellem kampagner og annoncegrupper, og læste engang at man normalt laver en Kampagne for en shop, og så laver man forskellige annoncegrupper, for eksempelvis varegrupper Jeg sælger kabler, så i mit tilfælde Kabler Online som Kampagnenavn og så annoncevarianter som HDMI, Scartkabler, Antennekabler etc. Her kan jeg så lave en fast daglig pris på Kampagnen men ikke noget seperat for annoncevarianterne. Nu tænker jeg så på om jeg skulle prøve at lave hver varegruppe/Annocevariant om til en Kampagne. Således kan jeg så sige at jeg vil betale x antal kroner for besøgende til scart-stik og kabler og xx antal kr. til HDMI kabler. Jeg har ca. 10 annoncevarianter under min Kampagne i dag, ca. 2000 søgeord (fik en besked om jeg max kunne have 2000 forleden, er det nyt?) pr. annoncevariant, og jeg afprøver løbende annoncevarianter/tekster :) Er dette en hel dum idé, eller er det snarere den rigtige idé? MVH Claus
|
Hej Claus,
det vil nok være en god ide at køre de enkelte kategorier som kampagner,
så du kan holde nøjagtig styr på hver enkel kategoris budget hhv. forbrug.
I dit sted ville jeg nok skære lidt ned på mængden af søgeord og forøge kvaliteten.
Dertil kan du bruge "søgeordsværktøjet". Prøv også at overveje om der er bestemte
tidspunkter, der egner sig bedst for eksponering af dine annoncer. Det kan du
jo også indstille.
Nogle gange kan det betale sig at bruge søgefraser, d.v.s. sammensætning af ord
i stedet for at bruge enkeltstående søgeord.
Jeg håber, du kan bruge lidt af det.
Held og lykke med din forretning