Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man bygge en virksomhed op om velgørenhed?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Nykøbing F
Tilmeldt 23. Jan 12
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 20:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg står og meget gerne vil støtte diverse formål. Dyremishandling med mere.

Mit spørgsmål er så: Er det muligt at bygge en virksomhed op om velgørenhed, eller er det en forening der skal til på den måde?

Jeg føler lidt at hvis jeg bare kan oprette en virksomhed og en dag tjene penge på det så skal det også give mening for mig. Jeg kunne sagtens også bare tage en % af overskud af virksomheden og donere den vej.

Selvfølgelig kan alt ikke løbe gratis rundt, men tid og administration vil selvfølgelig blive betalt igennem donationer men ikke noget som jeg vil tage en utroligt stor brøkdel af. Kun en lille smule til at kunne leve normalt osv.

Hvad synes i? Er det overhovedet muligt?

Tilmeldt 27. Feb 14
Indlæg ialt: 276
Skrevet kl. 21:10

God ide Smile  Start med at definere "Kun en lille smule til at kunne leve normalt" Wink Der findes allerede masser af muligheder for at donere til alskens formål, desværre findes der også eksempler på "foreninger" hvor den lille del til at leve normalt for, og administrationen har taget overhånd og æder alt for meget af de donerede midler.  Jeg tror det bliver op ad bakke for dig. 

Fra København
Tilmeldt 7. Dec 11
Indlæg ialt: 39
Fra  VenueGo Skrevet kl. 23:33

Hej,

Det kan sagtens lade sig gøre. Dog stilles der en række krav, hvis virksomheden skal agerer som velgørenhedsorganisation(hvilket giver god mening, da der doneres til velgørenhed). Disse krav samt etiske krav er yderst essentielle, at sætte sig ind i.

Dette kunne bla. være: indtjeningsprocenten og hvor meget af indtjeningen er anstændigt at geninvestere, et offentlig og gennemsigtigt regnskab, indsamlingsmetoder osv. plus om det skal fremkomme som en NPO istedet.

samt som roberts pointerer, skal alt defineres endegyldigt.

Tjek eventuelt: www.isobro.dk og www.socialokonomi.dk

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 23. Jan 12
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 00:23

Godaften

Mange tak for jeres svar :) Jeg vil da læse på det du har linket Alan :)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)