Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken type annonce/banner skal jeg købe?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Jan 14
Indlæg ialt: 203
Fra  Danacord Records Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Den mest powerfulde blog inden for vort forretningsområde åbner nu for bannerreklamer i begrænset omfang og vi skal helt sikkert være med! Der forskellige løsninger m.h.t. placering, størrelse m.v., men mit store spørgsmå er: Hvad skal mine bannere indeholde?

Skal jeg markedsføre fores virksomhed generelt med diverse info og links, eller skal jeg køre aktuelle produktreklamer ... hvis vi da ikke køber begge dele, det har vi ikke besluttet os for endnu.

Læserne af bloggen er cremen af det segment vi gerne vil bearbejde og det vi sælger er toprelevant for netop denne gruppe.

Fra Odense
Tilmeldt 21. Jan 13
Indlæg ialt: 327
Fra  Morning Train MS Robotics Skrevet kl. 15:51

Hvordan du skal henvende dig til dine kuner, kommer meget an på både kunder og produkt. Så når du ikke nævner det mere specifikt, er det ikke til at sige hvad dine bannere skal indeholde.

Tilmeldt 6. Jan 14
Indlæg ialt: 203
Fra  Danacord Records Skrevet kl. 18:28

Ud over egne udgivelser af klassisk musik i eget pladeselskab, samt distribution af 300+ udenlandske, klassiske labels, har vi i Vognmagergade i København Europas næststørste detailbutik med speciale i klassisk musik. Vores butik sælger alle udgivelser fra alle selskaber, store som små. Der ud over har vi en interesse i at promovere de mange spændende, udenlandske labels, som de fleste ikke kender. Vi skal, med disse selskaber, øge kendskabet og interessen for disse.

Når dét så er sagt, så må vi indrette os efter markedet. Klassiske musikelskere er utroligt konservative. Langt de fleste går efter det sikre: Herbert von Karajaqn på Deutsche Grammophon. Vi har gjort mange forskellige tiltag for de små labels, men det er altså op ad bakke.

Min "plan" er derfor: At øge kendskabet til at vi har Nordeuropas næst største udvalg i butikken + vort eget pladeselskabs udgivelser.

Bloggen, som nu åbner for annoncer, er dybt seriøs og bloggeren er kendt og elsket af mange. De ca. 2.000 abonnenter på hans nyhedsbrev er passionerede og købestærke.

Desværre er der mange, selv i København, der ikke aner at butikken eksisterer ... eller at den skiftede ejer for nu 4 år siden og nu fremstår appetitlig med høflig og saglig betjening, samt et repertoiret er 10-doblet.

Jeg forestiller mig derfor en to-strenget strategi: Generel promovering af butikken, samt målrettet annoncering af egne nyheder (10-15 om året). Er det helt ved siden af?

Fra Odense
Tilmeldt 21. Jan 13
Indlæg ialt: 327
Fra  Morning Train MS Robotics Skrevet kl. 23:17

Hvis folk er virkelig konservative og går efter det de kender i forvejen, er det nok ikke vejen frem at reklamere med produkter og egne nyheder. Ihvertfald ikke uden at gøre det på en måde så det vækker følelser i kunderne. Hvis man ikke er interesseret i at prøve nyt inden for det klassiske musik, klikker man heller ikke på et banner med et fremmet navn, uden at banneret ellers har sagt en noget. 

Så den rigtige vej frem er nok at reklamere for butikken. Spille på at i er Nord Europas næststørste osv. Reklamere for det at lytte til klassisk musik, og på den måde opnå kendskab til butikken.

Jeg kan ikke forstille mig at I får meget ud af at reklamere for egne nyheder, med mindre det bliver gjort på en virkelig smart måde. Og det er nok et koncept som skal gennemtænkes en del for at give gode klik samt konveteringer. 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)