Hej amino bruger, jeg har en vinduespolering firma og bruger min gl.personbil hvor jeg udbetaler kørepenge, "bilen er betale men er ikke egnet til som firmabil. spørgsmål. Køb/Leasing ny firma bil. Citron nemo pris kr89.990 plus moms 19.000. På gule plader bruges kun i firma. Har en privat bil ved siden af! hvad kan bedst betale sig.? skal jeg købe den på afbetaling med afskrivninger, kan jeg trække hele udbetaling fra 30,000, plus moms på 19000 i alt 49.000.? Eller skal jeg afskriv hele netto beløb, alså hele bilens pris uden moms? som jeg kan forstå er 25% af bilens pris uden moms.? Eller skal jeg vælge en finansiel leasing. Kan jeg så trække mdr. Betaling fra plus moms. Og kan udbetaling trækkes fra eller afskrives ? Udbetaling kr20.000 plus moms. Og ved leasing aftale udløb kan jeg så trække eller afskriv restbeløb på ca,kr.30.000 excl forholdsmæssing moms og excl. Regi afgift.? Hvad er regler for straksafskrivning af udbetaling på bil eller afskrivning af bil " udbetaling" og tilsidst hvorfor er biler altid det største problem i et firma, sindsyg mange regler! hilsen Dannebrog vinduespolering |
Det var da godt nok en del sprøgsmål. Det eneste jeg er ret sikker på er, at leasing bedst kan betale sig lige pt... Men det kommer vel an på så meget. Har du spurgt hos en bilforhandler?
Dbh,
/Jakob