Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Headhuntet til job og ejerskab

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Jun 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer.

Endelig fandt jeg et sted at kaste alle mine spørgsmål hen.

Jeg blev i oktober headhuntet til et job i et mindre firma, jobbet er som ingeniør.

Firmaet har siden dens begyndelse i 87 lavet et ene fine overskud efter det andet, for 4 år siden blev stifteren af firmaet købt ud af en medarbejder som havde købt dig ind 25% - 50% også 100% og er i dag ene ejer.

Men som i nok ved så går der uhyggelig meget af ens fritid med "jobbet" som selvstændig, og det er så her jeg kommer ind i billedet.

Jeg var ansat i et andet Større firma hvor jeg havde det som blommen i et æg, men jeg havde altid ønsket mig at blive lidt mere end medarbejder. jeg havde en god løn, firmabil osv.

Meen så blev jeg tilbudt at blive medejer af dette firma, jeg kendte det ind og ud, da jeg tid havde hjulpet med løsningsforslag (på privat basis) da den gamle ejer var en ven af mine forældre.

Den nuværende ejer og jeg mødtes flere gange for at få tingene på plads omkring skiftet og det videre forløb. vi aftalte bla. pris på de 25% af firmaet jeg skulle købe efter 1 års ansættelse. arbejdsindsats osv.

Dagligdagen har fungeret perfekt indtil i dag, hvor han kommer og fortæller mig at han ikke syntes at jeg er dygtig nok til mit arbejde, jeg har pt. solgt og projekteret 3,1 mill. hvor han pt. "kun" har solgt for 1.7 mill, til allerede kendte kunder hvorimod mine er lavet op opsøgende arbejde.

så jeg fik at vide at jeg skulle begynde at møde 1-1½ time før og lave mere hjemme.

Så her kommer mit spørgsmål, hvor langt syntes i at jeg skal strække mig, for jeg ved at rækker man en lillefinger så flår han armen af.

I mellemtiden er min gamle arbejdsgiver kommet på banen og har tilbudt noget ligende, som jeg lidt overvejer, bum bum, jeg er ikke bundet af en klausul endnu.

På forhånd tak 

Claes.

Fra Svendborg
Tilmeldt 5. Oct 10
Indlæg ialt: 313
Fra  Rockz Jewelry Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Claes - Og velkommen til amino! :) 

Her får du lige hurtigt mine tanker, når jeg læser dit indlæg

- Det lyder som om at du godt kan lide tanken om iværksætteri og være sin egen chef. Det lyder tilmed som om at du er væsentlig bedre end din nuværende chef. Så hvorfor ikke droppe helt ud og så starte din egen virksomhed inden for samme branche? Hvis dine klienter ikke er bundet af noget, kan du jo evt. prøve at nuppe dem med over.

Den helt sikre vil jo umiddelbart være at rykke tilbage til de faste rammer.

Godaften :)

Mvh Gustav 

Vil du hæve konverteringen på din webshop? Jeg opsætter Facebook remarketing kampagner til nogle af Danmarks skarpeste priser! Send mig en besked og få et godt tilbud.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :

det er ret vanskeligt her at vide om du arbejder nok eller ej - men det lyder jo normalt som et job hvor der skal tages far, men også hvor man selv i en vis grad tilrettelægger arbejdet. Bare det at han ikke er tilfreds med dig er jo surt, og har I en aftale der gør, at du kommer til at bestemme noget med 25% for ellers kan det jo næsten være det samme

Personligt tog jeg samtale med den gamle arbejdsgiver hvor du selv følte du havde det som blommen i et æg

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 587
Fra  Eos Web I/S Skrevet kl. 01:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Når du nu har to gode muligheder, så kommer det jo også meget an på, hvad du ønsker.

Men hvis du gerne vil blive i det nuværende, så bør du tage en snak med ham om, hvad hans forventninger til dig er. Det kan jo hjælpe at tale om det.

Hvis det ikke fører til noget eller at han er alt for krævende, så må du jo så tage imod det andet tilbud. Det ville være dumt at bruge sin tid på et samarbejde aldrig bliver godt og en partner, der aldrig bliver tilfreds.

Fra Agadir
Tilmeldt 11. Apr 13
Indlæg ialt: 176
Fra  Altomargan.dk Skrevet kl. 02:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Claesses:
Så her kommer mit spørgsmål, hvor langt syntes i at jeg skal strække mig, for jeg ved at rækker man en lillefinger så flår han armen af.

Ingen vil nogensinde belønne dig for imødekommenhed af den art. 

Hvis du aftalen på skrift og han ikke ønsker at overholde den, så gå til en advokat. Det kan tvinge ham ud i en uberettiget opsigelse som kan blive dyr og samtidig kan du forhandle med din gamle arbejdsplads, og måske få indført medarbejderaktier der så det også er til glæde for andre.

Når din nuværende chef, ikke har den fornødne respekt for en aftalt kommende partner, så vil du altid være hans filipus.

Flå ham.

Fra Bedsted
Tilmeldt 20. Jan 10
Indlæg ialt: 207
Fra  TP CON Skrevet kl. 09:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du skal konfrontere ham og spørge ham hvad præcist hans problem med dig er? Hvis du ikke er bundet af en klausul (dvs., I har ikke en skriftlig aftale?), er der ingen grund til at spilde mere tid på ham. Han lyder som en de personer, der ikke kan tåle at en medarbejder er dygtigre end ham og så leder efter ting han mener at kunne sætte fingeren på. Det holder ikke i længden, du kan lige så godt få "territoriet pisset af" overfor ham, og i værste fald, så har du jo dit gamle job.  
 

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Jan 09
Indlæg ialt: 857
Fra  Lejenspand.dk Skrevet kl. 09:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Livet er for kort til dårligt samarbejde- hvem ved hvornår ens dage er talte, det kunne være i morgen, at det var slut :) 

Tilmeldt 10. Jun 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen.

Jeg beklager meget at jeg ikke for 3 år siden fik takket jer der gjorde jer den ulejlighed at kommer med jeres synspunkt på min problematik.

jeg kunne sikkert komme med en dårlig undskyldning men det var desværre sjusk fra min side.

-det beklager jeg mange gange.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)