Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

e-handel nye returregler

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Mar 13
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 08:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

jeg håber at jeg har lagt mit spørgsmål i den rigtige kategori! :)

Jeg har en webshop, hvor jeg primært sælger kosmetik produkter, hudpleje osv. Jeg er i den grad i tvivl om, hvordan jeg skal tackle de nye returregler, som træder i kræft i slutningen af ugen.

Efter de nye regler, skal jeg jo tage brugte varer retur. ØV! Jeg kan muligvis godt sælge det videre på div. brugt markeder, feks trendsales, men det er jo umuligt for mig, at vide hvor meget af en creme der er brugt, og altså bestemme en værdiforringelse. Man kan nå at bruge ret meget af en creme på 28 dage! 

Jeg har også en anden forretning, hvor jeg sælger bæreseler og udstyr til børn. Det er lidt nemmere, da jeg uden problemer kan sælge en brugt bæresele videre billigere. Der er mange der gerne vil spare penge. Og her er det også nemmere at lave en fast værdiforringelse, hvis kunden vælger at bruge varen også sende den retur. Jeg går ikke udfra at jeg er tvunget til at tage en feks plettet bæresele retur?

Jeg søger nogle gode råd, nogen i samme situation - hvordan vil i tackle hele denne her situation? 

Og hvis der ligger andre indlæg med samme emne beklager jeg meget. :)

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 09:35
Hvor mange stjerner giver du? :

NailsByL:
men det er jo umuligt for mig, at vide hvor meget af en creme der er brugt

Det er helt åbenlyst at en creme der er taget i brug, ikke skal tages retur. Men det er et krav, at det er noget du informerer kunden tydeligt om, evt. i ordrebekræftelsen.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 21. Mar 13
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 09:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke nok i handelsbetingelser?

Fra Herlev
Tilmeldt 24. Feb 14
Indlæg ialt: 62
Fra  Asendia by La Poste and Swiss Post Skrevet kl. 09:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej NailsByL,

Vil anbefale dig, at kigge på FDIH´s hjemmeside, hvor du kan finde mere info om emnet. De skriver i øvrigt følgende:

FDIH tolker de vedtagne danske regler  således:

Returnering af brugte varer

Reglerne betyder, at kunder fremover kan fortryde køb af varer, selv om de har taget dem i brug. En eventuel værdiforringelse skal så fradrages i det beløb, som butikken refunderer kunden.

FDIH:

De danske lovbemærkninger fastlægger, at det beror på en konkret vurdering hos butikken, om varen er forringet og i givet fald hvor meget. Eventuelt ingen værdi for butikken i handelsøjemed.

Returneringsfrister og tilbagebetaling

Kunden skal give besked om fortrydelse inden for 14 dage efter varens modtagelse, og herefter skal varen senest returneres 14 dage efter.

Butikken skal foretage tilbagebetaling købsbeløbet til kunden senest 14 dage efter, at man har modtaget meddelelse om fortrydelse. Dog efter at man har modtaget varen retur eller har modtaget bevis for, at kunden har sendt varen retur fx en postkvittering.

FDIH:

Der åbnes i lovbemærkningerne for, at butikken kan beslutte, at der et mistænkeligt forløb, og dermed tilbageholde pengene til varen er modtaget og vurderet.

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :

NailsByL:
Det er ikke nok i handelsbetingelser?

Det vil nok komme an på en konkret vurdering, hvor tydeligt det skal oplyses.

Du kan læse om fortrydelsesretten i den nye forbrugeraftalelov her: https://www.retsinformation.dk/Forms/r0710.aspx?id=160666#Kap4

Det er nok især stk. 4 og 5 du skal hæfte dig ved.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 21. Mar 13
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :

TAK for jeres svar. Jeg blev klogere :) Og det virkede også helt tosset at man kunne retunere en brugt creme - men det kan man så heller ikke! 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)