Hej alle, jeg håber at jeg har lagt mit spørgsmål i den rigtige kategori! :) Jeg har en webshop, hvor jeg primært sælger kosmetik produkter, hudpleje osv. Jeg er i den grad i tvivl om, hvordan jeg skal tackle de nye returregler, som træder i kræft i slutningen af ugen. Efter de nye regler, skal jeg jo tage brugte varer retur. ØV! Jeg kan muligvis godt sælge det videre på div. brugt markeder, feks trendsales, men det er jo umuligt for mig, at vide hvor meget af en creme der er brugt, og altså bestemme en værdiforringelse. Man kan nå at bruge ret meget af en creme på 28 dage! Jeg har også en anden forretning, hvor jeg sælger bæreseler og udstyr til børn. Det er lidt nemmere, da jeg uden problemer kan sælge en brugt bæresele videre billigere. Der er mange der gerne vil spare penge. Og her er det også nemmere at lave en fast værdiforringelse, hvis kunden vælger at bruge varen også sende den retur. Jeg går ikke udfra at jeg er tvunget til at tage en feks plettet bæresele retur? Jeg søger nogle gode råd, nogen i samme situation - hvordan vil i tackle hele denne her situation? Og hvis der ligger andre indlæg med samme emne beklager jeg meget. :) |
NailsByL:men det er jo umuligt for mig, at vide hvor meget af en creme der er brugt
Det er helt åbenlyst at en creme der er taget i brug, ikke skal tages retur. Men det er et krav, at det er noget du informerer kunden tydeligt om, evt. i ordrebekræftelsen.