Hej Aminoer, Jeg har startet en enkeltmandsvirksomhed i form af en Kiosk hvor jeg tilbyder biodynamiske vare, samt økologi og andet med henblik på kvalitet. Dog kan jeg ikke komme igennem til nogle leverandøre som udbyder disse vare jeg skal bruge uden at have en erhvervs konto. Jeg har prøvet at få oprettet sådan et men får desværre afslag. Jeg forstår det virkelig ikke, jeg står ikke i RKI, jeg beder ikke om et banklån eller andet i den stil. Pengene er der men alligevel skaber bankerne problemer for mig som iværksætter. Hvorfor er spørgsmålet?? og hvad gør man i min situation?? Jeg mener at banken bør i ikke nægte en i at drive sin virksomhed, det handler jo om tid og penge som i alle andre tilfælde. Er der evt. et sted hvor man kan henvende sig og få den hjælp? Man bliver jo helt frustreret over at skulle gå og kæmpe med noget der burde være så ligetil, især når man ikke skal låne penge. Håber at kunne få nogle gode råd fra jer som har været forretningsdrivende og har erfaring i at tale med bankerne, tror de har et specielt sprog man skal anvende efter at have talt med dem nogle gange.. er jeg for sød eller for blød? eller hvad er det? |
det er jo svært at sige grunden. De fleste får ja, men sandheden er som du kan læse i linket til slut, at bankerne i princip kun har udgifter ved erehverskonti hvis der ikke er lån tilknyttet de kan tjene på.
Du får nej, og det kan være fordi din egen økonomi af banken bedømmes for at være for skrøbelig og du kan jo prøve flere banker.
Løsningen for dig kan dog være, at du til helt samme konto du idag har som personlig NemKonto (den som ex løn og skat osv kører over) får tilknyttet dit CVR som ekstra tilknytning. Det kan du også læse mere om i linket, og de færreste kontrollerer om det er en egentlig erhvervskonto, bare ens CVR er tilknyttet som nemKonto: http://johnhannover.blogspot.dk/2013/08/erhvervskonto-contra-privat.html
Hvis ikke banken vil lave tilknytingen, så kan du få nemKonto til at gøre det direkte normalt. Banken KAN nægte dig at bruge kontoen til erhverv, men det er meget sjældent de før det. Eneste pligt banken har er at at gi en personlig nemKonto, så du kan ikke tvinge dig vej frem, kun prøve flere banker evt
Venlig hilsen John Hannover