Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af vare fra privat, ikke sendt

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Hobro
Tilmeldt 17. Dec 13
Indlæg ialt: 21
Fra  pc-nord.dk Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har været så dum og købe en vare til mig firma fra en privat person.

jeg overførte pengene 7-5-14 og hun ville sende dem dagen efter.

dagen efter sender hun mig et trace nummer, men det er forkert.. får først fat i hende 3 dage efter..

hun vill gå på posthusetdagen efter, hvor hun skrev at hun havde gjort det forkert, så hun have sendt den igen, og sender mig billed af kvittering og trace nummeret.

1 uge efter, pakken er stadig ikke dukket op, og jeg forsøger at få fat i hende, men intet svar. prøver post dk, men de kan ikke finde trace nummeret i deres system :-( og det er hende der skal lave en eftersøgning af den.

får fat i hende efter yderlige 2 dage, og hun vil gå på posthuset og efterlyse den.

2 dage efter får jeg besked fra hende at den er efterlyst.

har nu 1 uge efter forsøgt at komme i kontakt med hende igen, men stadig ingen respons :-(
hvad kan jeg gøre nu, udover at lave en politi anmeldelse??
kan jeg lave en inkasso sag på hende??
beløbet er "kun" 1500,- men for pokker jeg hader at blive snydt.

Dennis 

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:11

Tjek om hendes oplysninger er korrekte og giv hende et besøg. Vær venlig og hold dig i det hele taget indenfor lovens rammer. Samtidigt har du sat din telefon til at optage lyd via diktafon funktionen. Taler hun over sig, har du noget i hånden til en evt politianmeldelse :)

Fra København
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 624
Fra  Teambuilding Skrevet kl. 16:31
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Arne Graversen:

Tjek om hendes oplysninger er korrekte og giv hende et besøg. Vær venlig og hold dig i det hele taget indenfor lovens rammer. Samtidigt har du sat din telefon til at optage lyd via diktafon funktionen. Taler hun over sig, har du noget i hånden til en evt politianmeldelse :)

Du beder Dennis om at holde sig inden for lovens rammer, og samtidig foreslår du at han bryder straffelovens § 263 omkring ulovlig aflytning?

Dennis, hav tålmodighed... og ring evt. til PostDK og hør om hun faktisk har efterlyst den? Og hvis hun kan fremvise en kvittering fra posthuset, så burde den være sendt? Det er mere sandsynligt at PostDK fucker op med pakkerne end at man bliver snydt i en handel. Alternativt, har du snakket med hende om at tilbageføre pengene da du aldrig har modtaget produktet?

Nyt projekt: polterabend .  Eller prøv teambuilding.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47150
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:44

Politiet går da ikke ind i en sag med en erhvervsdrivende der har betalt 1500 kr til en privat for en vare som kan være forsvundet i post DK - så skulle hun jo stå og sige, at JEG gør det hele tiden og snyder en masse - og DET gør hun ikke

Glem alt om politiet - det har slet ikke ressourcer til at gå ind i handelsforhold med 1500 kr på spil.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Aug 11
Skrevet kl. 17:06

Kære Tobias. Jeg er såvidt godt bekendt med den paragraf du henviser til, bla.a fra erhvervsret, men paragrafen kommer kun til anvendelse, når der er tale om aflytning fra tredje mand. Såfremt den aflyttende part dog selv indgår i aflytningen, er det dog stadig indenfor lovens rammer. Du får en hurtig kilde, http://130.225.180.61/cfje/Lovbasen.nsf/ID/LB02515122 , og ellers vil du også kunne finde det andre steder. Men forstår godt at du studser over det, det gjorde jeg også den første gang :)!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:06

Tobias G:
Du beder Dennis om at holde sig inden for lovens rammer, og samtidig foreslår du at han bryder straffelovens § 263 omkring ulovlig aflytning?

Kender du selv indholdet at § 263? Der er ikke noget i Arnes indlæg der indebærer en overtrædelse af straffeloven.

Tilmeldt 9. Aug 11
Skrevet kl. 17:14

Tak for opbakningen :)^^

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:17

Arne Graversen:

Tak for opbakningen :)^^

Du slog mig med få sekunder :)

Tilmeldt 7. May 14
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 17:19
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

At bede hende om en kvittering er nok det bedste i første omgang.

Men når hun nu i første omgang løj om track/trace og du derefter ikke har kunnet få fat i hende i en uge, så tyder det på, at hun nok fupper dig. Hvis det er tilfældet, kommer du ikke langt ved at behandle hende med tålmodighed og respekt.

Modtager du ikke varen eller et gyldigt track/trace nummer inden for et par dage, kan du med god ret skrive til hende, at du ophæver aftalen og kræver dine penge tilbagebetalt. Ignorerer hun dig eller afviser at tilbageføre dine penge, ja, så har du et gyldigt pengekrav mod hende og kan sende sagen til no cure no pay inkasso, hvorefter du ikke skal bekymre dig mere om det. 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)