Er der nogen, som kan anbefale et godt system til håndtering af indkomne fakturaer? Vi modtager fakturaer i hardcopy (med almindelig post) og pr e-mail (typisk i pdf format). Ville være fedt, hvis vi kunne finde en løsning (ikke alt for dyr) hvor kan scanne de fysiske fakturaer, så de "læses" af systemet og overføres direkte til vores ERP (vi bruger Axapta), og hvor de fakturaer som kommer via e-mail ligeledes "læses" automatisk (dog uden at skulle scanne) og overføres.
Vi har kigget på en løsning fra Canon, men den koster kr. 100.000/120.000 at implementere, hvilket er for dyrt.
Hvis du alligevel kører med så 'gammel' en version af Axapte, hvorfor så ikke skifte til f.eks. E-conomic der tilbyder en udemærket indscanning for ganske få penge. Her overfører man via en speciel mailadresse og indlæser direkte i systemet. Det eneste det kræver for at håndtere din hard copy bilag, er en printer med scanner funktion :-)
Jeg arbejder på denne måde for en del af mine kunder, og det fungerer faktisk rigtig godt!
DOKIT Nova er et super let program, også let for alle medarbejdere, når en faktura skal godkendes, også slipper man for alt papiret, da fakturaen automatisk ryger i systemet direkte fra din mail. :-)