Falske anklager hører også under
injurie lovgivningen. Men når du nu er så "klog" så lad os da høre din version ?.
Injurier handler om ærekrænkelse, hvilket betyde at anklagen skal finde hvor den også er tilgængelig for andre. Hvis man f.eks. anklager nogle for en forbrydelse på live tv eller internettet, så kan man ende med en injuriesag. Så længe der er tale om et brev direkte til den anklagede, så er det nok svært at argumenterer for at det er ærekrænkende.
Hej Michael
Jeg kan se du har givet mig en stjerne for mit indlæg, hvis min forklaring er for svær at forstå eller du mener at den er forkert, må du endelig skrive det. Så skal jeg gøre mit bedste for at uddybe eller klarlagt fakta.
Jeg er ikke selv Advokat, men Civilingeniør så det er bestemt en mulighed, at jeg ikke har ret i dette tilfælde det ville være super hvis en jura-kyndig, der definitivt kunne afgøre injurie spørgsmålet.
Ellers til trådstarter, så ville jeg prøve at skrive et brev til modparten, hvori du forklarer situationen, inklusiv at du er lægestuderende og ikke har mange midler. Og så håb på at han lader det ligge, umiddelbart virker det som meget besvær at skulle gennemgå en retssag for 5K, så der er et berettiget håb for at han ikke går videre.
Ang. de 5000 kr. og konkurs, så kan jeg ikke forestille mig at du kan smutte i banken og få dem til at hjælpe dig. Lige så snart du er færdig med din uddannelse er du jo en attraktiv kunde.