Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gode råd til opstart søges.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Hjørring
Tilmeldt 11. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 19:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har lidt spørgsmål omkring mine tanker ang. at starte virksomhed.

Jeg har i fem år gået med drømmen om at starte en murer&entreprenør virksomhed. Jeg kan mærke at det trækker i mig, og har fuld opbakning fra familien.

Jeg bliver jævnligt budt arbejde, så kan godt finde noget arbejde og starte med, men har dog også stadig mit fuldtidsarbejde.

Det jeg har tanker omkring er følgende:

1) Hvis nu jeg får CVR nr, og så ikke har noget arbejde med min virksomhed, og så samtidigt bliver hjemsendt fra mit fuldtidsarbejde, vil jeg så miste muligheden for at få understøttelse fra min A-kasse, pga min CVR nr?

2) Jeg har bestemt mig for at starte op som et APS, og så tænkte jeg på om jeg vil kunne skyde mine maskiner og værktøj ind som kapital, frem for at skulle skaffe 50000,- ?

3) Det vil som sådan ikke være nødvendigt at optage et lån, for at starte op, men man skal jo nok have lavet en kassekredit, så man kan købe    materialer hjem  til div projekter. Så tænker lidt på, hvor stort en evt kassekredit bør laves?

Det var lige lidt spørgsmål, som håber i vil hjælpe mig med.

Mvh

Anders.

Fra Århus
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 378
Fra  Thomsen Business Information Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders

Jeg kan se du er fra Hjørring, så du skal kontakte http://www.nin.dk/ - Nordjysk Iværksætter Netværk. Her kan du få gratis personlig vejledning. Kontakt dem på mandag. 

Indtil da kan du få svar på en del iværksætterspørgsmål på Startupsvar.dk 

mvh

Mogens

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)