Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Medejer i enkeltmands virksomhed

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. May 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Min kæreste og jeg ville gerne starte en enkelmands virksomhed, men grundet skattegæld og noget gammel gæld i en bank som han står i RKI for, har jeg selv startet firmaet op og han er medarbejder i firmaet.

Vi var i gang med at betale hans skattegæld af, men så mistede hans sit job også startede jeg firmaet for at han kunne få noget arbejde. Firmaet går allerede godt så vi vil meget gerne i gang med at afdrage til skat igen og når skattegælden er ude af verden vil han også starte på bankgælden.

Men kunne det ikke lade sig gøre at han blev medejer i firmaet? eller ville det skabe mange problemer?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12944
Skrevet kl. 12:15

Der kan kun være en ejer af et enkeltmandsfirma.  Hvis der skal være flere ejere så skal i enten starte et I/S eller et Aps.  

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46708
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:20

Jeg tror det vil skabe problemer. RKI og stifte ApS - IVS eller I/S er ofte besværligt besværligt. KAN være besværligt over for ex moms - og VIL med stor sikkerhed betyde problemer for den konto i banken der bruges til virksomheden

Jeg ville bare ansætte kæresten og gi ham helt alm løn for det arbejde han laver. Registrerer som arbejdsgiver og brug skats let løn eller e indkomst til at indberette regulær løn for kæresten og brug så meget I kan efter skat til at hakke skatte gæld og anden gæld af

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. May 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 23:19
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46708
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:51

DanKvalitet:

Måske skulle i studere IVS nærmere prøv at Google den nye virksomhedsform iværksætterselskab.

mvh/Poul Erik

jep - og tag dette link med FOR OG BAGDELE VED IVS OG ANDET OM SELSKABSFORMEN  - men stadigt vil trådstarters mand og RKI være lig problem i bank og nets og mange andre steder frygter jeg - skatte/moms gæld vil også kunne betyder krav om sikkerhed for moms ved registrering, men alt kan da undersøges.

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)